הותר לפרסום: נתפסה חולייה איראנית שניסתה לפגוע בבן גביר

הותר לפרסום כי השב"כ, בשיתוף עם כוחות צה"ל והמשטרה, סיכלו חוליית מחבלים שאספה מודיעין על אישי ציבור, ביניהם השר לביטחון לאומי. החולייה הכוונה על ידי גורמים איראניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 13:00 יב בתשרי התשפד

הותר לפרסום: נתפסה חולייה איראנית שניסתה לפגוע בבן גביר
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו לאחרונה תשתית טרור, שפעלה בשטחי ישראל ובאזור יהודה ושומרון, בהתאם להנחייתם והכוונתם של גורמי ביטחון איראנים, על מנת לבצע פעולות טרור. חברי החוליה הוכוונו לאסוף מודיעין אודות אישים מאובטחים ודמויות ציבוריות בכירות, בהן אישים פוליטיים - השר איתמר בן גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.

חוליית הטרור שתכננה לפגוע בבן גביר

חוליית הטרור שתכננה לפגוע בבן גביר צילום: תקשורת שב"כ

חוליית המחבלים: שלושה פלשתינים ושני ישראלים

במסגרת חקירת הפרשייה נעצרו 5 מעורבים, שלושה פלשתינים: מוראד קמאמג'ה, תושב כפר דאן, בן 47, חסן מוג'רימה, תושב ג'נין, בן 34, וזיאד שנטי, תושב ג'נין, בן 45, וכן שני אזרחים ישראלים: חמאד חמאדי, תושב נצרת, בן 23 ויוסף חמאד - תושב מוקיבלה, בן 18.

מחקירתם בשב"כ עולה כי מוראד וחסן פעלו בהכוונתו והנחייתו של גורם המתגורר בירדן, שפעל מטעם גורמי ביטחון איראניים. השניים פעלו לקידום ביצוע פעילות טרור בתוך שטחי ישראל, לרבות, באמצעות רכבים של אזרחים ישראלים. עוד עלה בחקירה בשב"כ, כי מוראד וחסן גייסו את זיאד שנטי לטובת קידום הפעילות הביטחונית, כאשר האחרון מודע לכך כי מאכווני הפעילות הינם גורמים איראניים.

המחבלים ביצעו את ההצתה בחיפה ותיעדו

בהמשך לכך, זיאד שנטי גייס שני אזרחים ישראלים - חמאד חמאדי ויוסף חמאד לטובת הצתת הרכבים, והשניים ביצעו את ההצתה בחיפה (22/6/23) ואף צילמו סרטון לטובת תיעודה. ההערכה היא שמדובר במשימת מבחן מטעם הגורמים המאכוונים באיראן וזאת על מנת לקדם בהמשך פעילות טרור חמורה הרבה יותר, אשר מעצר חברי התשתית סיכל כוונות אלו.

החקירה חשפה שיטת פעולה איראנית, של שימוש באזרחים ישראלים, גם כאלו בעלי רקע פלילי, וגיוסם לשם קידום פעילות טרור על גבי פלטפורמות פעולה עברייניות, בתמורה לתשלום כספים. בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי וכן בבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי פרקליטות מחוז חיפה, כתבי אישום כנגד המעורבים המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות ביטחונית בישראל המוכוונת על ידי איראן ושלוחותיה. שירות הביטחון הכללי מבצע, ויוסיף לבצע כל העת, מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה על מנת להביא לחשיפה ופגיעה במאמצי האיראנים לממש פעילות טרור בתחומי ישראל ויפעל למיצוי הדין עם הגורמים המעורבים".

בן גביר: "אמשיך לפעול ללא מורא לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "אני מודה לאנשי שירות הביטחון הכללי ולאנשי כוחות הביטחון אשר הביאו לחשיפתה וללכידתה של חוליית המחבלים שהתכוונה להתנקש בחיי שר בישראל" כתב השר לביטחון לאומי. בהמשך הבהיר: "אמשיך לפעול ללא מורא וביתר שאת לשינוי מהותי של תנאי הכליאה של המחבלים בכלא, להמשך המלחמה בטרור, למען זכויות התפילה והריבונות היהודית בהר הבית, למען שלמות ארצנו ולהבטחת שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל".