צה"ל תקף תשתיות סוריות ברמת הגולן: "הפרה בוטה של הסכם"

צה"ל תקף תשתיות צבאיות שחרגו מהסכם הפרדת הכוחות (1974) במרחב עין אלתניה שברמת הגולן. הסיבה: המבנים במקום "היוו הפרה בוטה של הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 17:13 ו בתשרי התשפד

צה"ל תקף תשתיות סוריות ברמת הגולן: "הפרה בוטה של הסכם"
אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים ארעיים אשר שימשו את הצבא הסורי, וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה (1974) במרחב עין אלתניה. התקיפה התבצעה לאחר שאתמול (ד') זיהו תצפיות צה"ל את השני מבנים הארעיים במרחב האבטחה.

מצה"ל נמסר: "המבנים היוו הפרה בוטה של הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה (1974). צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות להפרת הסכם ההפרדה".

הסכם הפרדת הכוחות נחתם בשנת 1974 בין ישראל לסוריה אחרי מלחמת יום הכיפורים. ההסכם מגדיר את גבול ישראל סוריה הנוכחי וכן, את ההסדרים הצבאיים הנלווים של צבאות שתי המדינות. למרות החששות כי יופר כעבור שנים ספורות, הסכם זה הוא הוותיק ביותר מכל הסכם אחר של ישראל עם שכנותיה, בנוסף השקט היחסי בגולן נשמר גם בתקופות מתוחות יותר בין ישראל, סוריה ולבנון.

שריונרים בגולן השבוע

שריונרים בגולן, צילום: Michael Giladi/Flash90

בסוריה דיווחו: ישראל תקפה מהאוויר, שניים נהרגו

מוקדם יותר היום, כלי תקשורת סורי דווח כי ישראל תקפה היום בעיירה בית ג'ן המערבית לדמשק. על פי הדיווח מל"ט ישראלי תקף רוכבי אופנוע סורים מהאוויר באמצעות מל"ט. כתוצאה מהתקיפה שני הרוכבים נהרגו. עוד לפי הדיווח, ההרוגים הם עלי עוכאשה "אבו-ג'ראח", וזאהר א-סעדי "אבו-עלאא'". בצה"ל לא הגיבו לדיווח על האירוע.