צפו: עם בינה מלאכותית וחיישני אויב: הטנקים הראשונים יצאו מהמפעל

בצה"ל מציגים את ה"ברק", טנק המערכה הראשון של צה"ל מדור 5 הכולל שלל מערכות מתקדמות. הראשונים מייצור סדרתי נקלטו החודש בגדוד הבוקעים (52) שבחטיבה 401 ויהפכו לטנקי המערכה העיקריים של חיל השריון | צפו בטנקים הראשונים יוצאים מהמפעל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 21:38 ה בתשרי התשפד

עם בינה מלאכותית וחיישני אויב: הטנקים הראשונים יצאו מהמפעל
ה"ברק" יוצא מהמפעל, צילום: משרד הביטחון

לאחר יותר מחמש שנות פיתוח וייצור, במשרד הביטחון חושפים לראשונה את טנק העתיד של צה"ל- טנק ה"ברק". הברק, טנק המערכה הראשון של צה"ל מדור 5, פותח על ידי מנת"ק במשרד הביטחון, בשיתוף עם מחלקת אמל"ח בזרוע היבשה וחיל השריון. במשרד הביטחון מפרסמים צילומים ראשונים של הטנק יוצא מהמפעל בדרכו לחטיבה 401.

צפו ב"ברק" יוצא מהמפעל. צילום: משרד הביטחון

בינה מלאכותית וחשיפת אויב

לטנק יכולות חישה ועיבוד קדמי מבוססות בינה מלאכותית, יכולת חשיפת אויב וייצור מטרות לכוחות הלוחמים בשדה הקרב, לחימה מלאה במדפים סגורים מבוססת תצפית היקפית- 360 מעלות וקסדת "טייסים" למפקד. בנוסף בטנק קיימים מסכי מולטי-טאצ', בקרי תפעול מתקדמים, התאמה למצבי לחימה משתנים ושרידות משופרת.

טנק ה"ברק", לא דומה למה שהכרנו

טנק ה"ברק", לא דומה למה שהכרנו, צילום: משרד הביטחון

המפקד יצויד בקסדת לחימה מפיתוח 'אלביט מערכות', בדומה לקסדות טייסים, שתציג על המשקף את כל נתוני הלחימה הרלוונטיים, כשהם מעוגנים על מרחב הלחימה. המערכת תאפשר סריקה של 360 מעלות בהזזת ראש ואיתור מטרות בזמן אמת בסיוע יכולות בינה מלאכותית (AI).

לכך יתווספו כוונת טנק ותותחן משופרות בעלות יכולות תצפית ולילה מתקדמות, עם צלב נטו משופר. יכולות חדשות שיאפשרו לצוות הטנק לחימה במדפים סגורים, במיגון טוב יותר לאורך כל הלחימה, בין השאר בזכות מערכת 'מעיל רוח' מתוצרת רפאל, שתפקידה להתמודד עם טילי הנ"ט. גם יכולות האש של הטנק עברו שדרוג משמעותי.