תושב עזה נתפס בלב תל אביב עם סכין קצבים

תושב עזה נעצר בתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב כשהוא מחזיק סכין קצבים באורך כ-30 ס"מ. החשוד ניסה להסתיר את הסכין בשקית שנשא כשהיא מגולגלת בתוך בגדים, אך נתפס על ידי מאבטחי התחנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 13:20 ה בתשרי התשפד

תושב עזה נתפס בלב תל אביב עם סכין קצבים
תחנת תל אביב סבידור מרכז, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע אזהרת בכירי מערכת הביטחון מפני פיגועים בתקופת החגים, שוטרי תחנת לב תל אביב עצרו היום (ד') תושב עזה אשר על פי החשד הסתיר בכליו סכין קצבים באורך כ-30 ס"מ, בעת שניסה להיכנס לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב.

החשוד - תושב עזה עם אישור עבודה בישראל

החשוד, בן 35 מג'באליה בעל אישורי עבודה בישראל, ניסה להסתיר את הסכין בשקית שנשא כשהיא מגולגלת בתוך בגדים, אולם זו נצפתה בשיקוף של המאבטחים בכניסה לרכבת. מיד לאחר זיהוי הסכין הזעיקו מאבטחי תחנת הרכבת את המשטרה, שעצרה את החשוד לחקירה בתחנת לב תל אביב.

הסכין שנתפסה

הסכין שנתפסה צילום: דוברות המשטרה

"בשבועות שקדמו לחגי תשרי נרשמה עלייה במספר ההתרעות"

כזכור, בתחילת השבוע הזהירה ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר צבי, כי ישנה עלייה במספר ההתרעות לפיגועים. "העלנו את רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש לערים ירושלים, תל אביב ומוקדי התפילות והבילוי" אמרה. בדבריה ציינה כי "בשבועות שקדמו לחגי תשרי נרשמה עלייה במספר ההתרעות, לנוכח זאת משטרת ישראל ביחד עם כלל ארגוני החירום הלאומיים מקיימת הערכות מצב משותפות בהן נקבע מדרג ההיערכות".

בהמשך דבריה התייחסה ראש אגף המבצעים להתגברות ההסתה לטרור לקראת החגים: "העלייה במספר ההתרעות, יחד עם ההסתה לטרור שגברה אף היא לקראת חגי תשרי הביאה אותנו להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, ומתנדבים נפרסים ברחבי הארץ מידי יום". בסיום דבריה הדגישה כי "אנחנו קוראים לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך, לשאת את נשקו בימים אלו".