הותר לפרסום: הברחת האמל"ח בכרם שלום בוצעה בהכוונת חמאס

במהלך בידוק סחורות במעבר כרם שלום לפני כשבועיים וחצי איתרו הבודקים הביטחוניים כי בתוך משטח של ביגוד הוטמן חומר נפץ. הותר לפרסום כי הברחת האמל"ח בוצעה בהכוונת חמאס מרצועת עזה וכי זוהתה מעורבותה של תושבת רצועת עזה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/23 12:34 ה בתשרי התשפד

הותר לפרסום: הברחת האמל"ח בכרם שלום בוצעה בהכוונת חמאס
מעבר כרם שלום | , צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לפני כשבועיים וחצי עצרה ישראל העברה של סחורות מרצועת עזה לכיוון ישראל, לאחר שהבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום איתרו משטח של ביגוד הוטמן חומר נפץ תיקני מסוג C4, וכן 10 נפצים. הבוקר (ד') הותר לפרסום כי בחקירת השב"כ התגלה כי הברחת האמל"ח בוצעה בהכוונת חמאס מרצועת עזה. מדובר בחומר נפץ תקני שהגעתו עלולה לאפשר לגורמים שיחזיקו בו לממש פיגועי תופת.

"זוהתה מעורבותה של תושבת רצועת עזה"

בעקבות איתור חומר הנפץ במעבר כרם שלום, בוצע תחקור מעמיק של שב"כ בשיתוף כוחות ביטחון נוספים אודות הגורמים המעורבים במשלוח. במסגרת תחקור האירוע עלה כי המשטח נשלח על ידי חברת שינוע מרצועת עזה בשם "אלקדסיה" אשר מעבירה בשגרה סחורה מרצועת עזה עד למעבר כרם שלום.

כמו כן, זוהתה מעורבותה של תושבת רצועת עזה בשם מי מנסור אשר הייתה קשורה לשילוח הסחורה למעבר.

עוד זוהה כי בהברחת חומרי הנפץ היו מעורבים ערפאת נתשה, שמוצאו מחברון, ומחמד אבו עווד, שמוצאו משכם אשר גורשו לרצועת עזה במסגרת עסקת שחרור האסירים.

מעבר כרם שלום |

מעבר כרם שלום | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"הניצול הציני של גורמי חמאס בציר העברת הסחורות מרצועת עזה פוגעת באופן ישיר במרקם החיים"

במערכת הביטחון מעריכים כי כי קשרים אלה מצביעים כי השניים, ערפאת נתשה ומחמד אבו עווד, מעורבים בשילוח המטען החריג, ויש בכך להצביע על "טביעת האצבע" של המגורשים ו"מטה הגדה" של חמאס.

גורם ביטחוני מסר: "הניצול הציני של גורמי חמאס בציר העברת הסחורות מרצועת עזה, פוגעת באופן ישיר במרקם החיים הסדיר של תושבי רצועת עזה ואיו"ש. אותם אזרחים הם אלה אשר משלמים את המחיר הכבד והמיידי של סגירת המעבר, הפגיעה הכלכלית הכרוכה בכך והחמרת מתן האישורים לסחורות עתידיות".