"לא יהיו פה הנחות": בצה"ל מבהירים את ההחלטה להרחיב תפקידי לחימה לנשים

תא"ל דניאל הגרי מתייחס להרחבת תפקידי הלחימה הפתוחים בפני נשים, ומבהיר כי לא יהיו הנחות למתגייסות. עוד הוא אומר: "בעשור האחרון גדלנו ל-7,500 נשים בתפקידי לחימה, זו קפיצה אדירה מבחינת צה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/23 10:12 ה בתשרי התשפד

"לא יהיו פה הנחות": בצה"ל מבהירים את ההחלטה להרחיב תפקידי לחימה לנשים
לוחמת צה"ל, ארכיון | , צילום: Yaniv Nadav/Flash90

לאחר בחינה שנערכה בצה"ל ובהמשך לעתירות המתנהלות בבג"ץ ביחס להרחבת תפקידי הלחימה הפתוחים בפני נשים, החליט הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, על פתיחת התנסויות נוספות בתפקידי לחימה לנשים, כך פרסמנו אתמול. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הבהיר הבוקר (ד') כי לא יהיו הנחות בנושא.

בריאיון בגל"צ אמר הגרי: "בעשור האחרון גדלנו ל-7,500 נשים בתפקידי לחימה, זו קפיצה אדירה בעשר שנים מבחינת צה"ל. יש לנו עוד אתגרים, לא הכל במכה אחת". בהמשך הריאיון עמו הבהיר: "צריך להיות בתהליך סדור אבל מה שמנחה אותנו זו האפקטיביות המבצעית באופן ענייני ומקצועי וכמובן שלא יהיו פה הנחות".

התפקידים החדשים שייפתחו להתנסות:

  • סיירת מטכ"ל: פתיחת התנסות לשירות נשים בתפקידי לחימה בסיירת מטכ"ל בשנת 2024, המסלול ייפתח ככל שיאותר מספר מספק של חיילות שיעברו בהצלחה את המיון. זאת נוסף על המועמדות שיתקבלו להתנסות ביחידות יהל"ם ו-669 החל מנובמבר 2023.
  • חי"ר ניוד: פתיחת התנסות להקמת צוות לוחמות במקצוע חי"ר ניוד, הכוללת התמחות מקצועית של ניוד כוחות ואמצעים - ההתנסות תתבצע במסלול ייעודי שייפתח במסגרת יחידת ניוד הפועלת כיום בחטיבת החי"ר 551, ובכפיפות לאחת מאוגדות החי"ר המתמרנות המובחרות בצה"ל, בכפוף לכך שבתהליך המיון יאותר מספר מספק של לוחמות.
  • חיל השיריון: פתיחת התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן - במסגרת זו יוכשרו חיילות שיתגייסו לתפקיד לוחמות טנקים בהגנת הגבולות, במסלול הכשרה התואם את דרישות תפקיד השריון המתמרן. ההתנסות תבוצע באופן סדור ושקול, כחלק ממחויבות להחלטות ותהליכים קודמים בצה"ל, כאשר הנושא ימשיך ויבחן על פי נתונים ומסקנות, שיצטברו מיתר ההתנסויות, עד לנקודת הפתיחה. בהתאם לתוצאות ההתנסות יתקבלו ההחלטות.