בחשד למעורבות איראנית: המוסד מעורב בחקירת הברחות אמל"ח מירדן

בצעד חריג, המוסד החל לחקור את הברחות הנשק מירדן, זאת לאור החשד כי איראן מעורבת בניסיונות הברחת נשק לישראל ומכווינה פיגועים בלב יהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 10:48 ד בתשרי התשפד

בחשד למעורבות איראנית: המוסד מעורב בחקירת הברחות אמל"ח מירדן
חשד למעורבות איראנית, ראש המוסד דדי ברנע., צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

באופן חריג: המוסד משתתף בחקירת הברחות אמצעי הלחימה מגבול ירדן, ובחקירות פיגועים מסוימים באזור יהודה ושומרון, כך דיווח הבוקר (ג') העיתונאי ירון קדוש בגלי צה"ל. השתתפות המוסד בחקירות מגיעה בעקבות המעורבות ההולכת וגוברת של איראן בניסיונות הברחת אמל"ח דרך גבול ירדן, וכן בהכוונת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון.

החשד: מטעני חבלה שמקורם באיראן הוברחו לישראל

כזכור לפני כחודש נחשף ב"כאן 11" כי איראן עומדת מאחורי ניסיון הברחת מטעני נפץ לישראל והחשד הוא כי אמצעי החבלה יוצרו במדינה. ככל הנראה, המטרה הייתה להבריח את המטענים לתוך גבולות ישראל ומשם לשטחי יו"ש, על מנת שיגיעו לארגוני הטרור. עדיין לא ברור כיצד הוברחו המטענים, אבל בשב"כ ביררו לאחר החשיפה האם הוברחו ישירות דרך איראן, או שהועברו דרך סוריה ולבנון.

גבול ירדן, המוסד יתערב בחקירות

גבול ירדן, המוסד יתערב בחקירות צילום: Michael Giladi/Flash 90

נמנע ניסיון הברחה של 200 כלי נשק

בתוך כך, לפני ארבעה חודשים נעצר חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, במעבר אלנבי לאחר שניסה ניסה להבריח קרוב ל-200 אקדחים ורובי סער וביניהם גם M-16, שהוסתרו בתוך שלושה תיקים. מאוחר יותר חבר הפרלמנט הועבר לטובת המשך חקירה בירדן, זאת בעקבות בעקבות לחצים שהפעילה ירדן על ישראל מאז מעצרו.