מסר לאיראן? גלנט הסיר את העמימות סביב התקיפה הישראלית

בהרמת כוסית משותפת עם פורום מטכ"ל וראש הממשלה נתניהו, אישר שר הביטחון את התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל. "רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע" אמר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/09/23 18:37 כח באלול התשפג

מסר לאיראן? גלנט הסיר את העמימות סביב התקיפה הישראלית
גלנט, חושף תקיפה;, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בישראל נמנעים באופן קבע לקחת אחריות על התקיפות המרובות בסוריה ומה שמתפרסם, קורה בדרך כלל על פי פרסומים זרים, כך היה בתחילה גם לגבי התקיפה הישראלית אתמול (ד') אלא שבהרמת כוסית לרגל השנה החדשה הסיר שר הביטחון גלנט את העמימות וחשף כי ישראל היא זו שתקפה בסוריה.

הביצועים, לא הדיבורים

בהרמת הכוסית המשותפת עם חברי פורום מטכ"ל יחד עם ראש הממשלה נתניהו אמר: "גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת, שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים. בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים. ולצערי, תהיה לנו הרבה עבודה בתחומים עליהם אנו אחראים. שנה טובה".

תקיפה ישראלית בסוריה. ארכיון

תקיפה ישראלית בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

גלנט התייחס גם למה שקורה בתוך המדינה ואמר על חיל האוויר: "הגוף הזה, הוא הגוף שמוביל את ביטחון ישראל, יחד עם שותפים נוספים. הדבר שמאפיין את עבודתכם, זו העובדה שהשיקול הביטחוני - מקצועי שרואה את ביטחון מדינת ישראל וטובת אזרחיה, חשוב יותר מכל" אמר גלנט.

יעדי התקיפה הישראלית

בתקיפה שבוצעה אתמול לאור יום באיזור טרטוס שבסוריה, נהרגו שני חיילים מהצבא הסורי ונפצעו עוד שישה. על פי הפרסומים, יעדי התקיפה היו מערכות נשק מתקדמות הכוללות מערכות הגנה אווירית ומערכות מכ"ם איראניות.