ראש המל"ל באזהרה לפלשתינים: "ננתק את הקשרים המדיניים"

צחי הנגבי נאם במהלך כנס של אוניברסיטת רייכמן ואיים על הפלשתינים: "ביום שתתקבל החלטה בפורום משפטי נגד לוחם, מפקד או קצין שלנו - ננתק את הקשרים" | הנגבי התייחס גם ליחסים עם ערב הסעודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 10:22 כה באלול התשפג

ראש המל"ל באזהרה לפלשתינים: "ננתק את הקשרים המדיניים"
צחי הנגבי, צילום: גלעד קולרצ'יק,

ראש המל"ל צחי הנגבי נאם היום (ב') באוניברסיטת רייכמן, שם שיגר מסר מאיים לרשות הפלשתינית, באשר לפנייה לבית הדין הבין לאומי בהאג: "אנחנו מבהירים לפלשתינים שאנחנו לא יכולים לקבל עוד את המערכה שהם מנהלים נגד לוחמי צה"ל בשימוש בכלי המערכה המשפטית".

"אם חס וחלילה תביאו לדין לוחם או חייל, אתם תסכנו את עצם קיומכם. אם תלכו עם הפרטנרים שלכם אל בית הדין הבינלאומי, תהיה סכנה לחיילי ישראל, סכנה מעשית, אתם עוסקים כאן בטרור". לדבריו: "הבהרנו לפלסטינים כי התוצאה המעשית תהיה ניתוק הקשרים הביטחוניים והמדיניים עם הרשות, ואם נעשה זאת גורלם יהיה כמו בעזה - האיסלאמיסטיים פשוט ירו להם בברכיים. ראו הוזהרתם, זה לא דבר שאתם יכולים לזלזל בו".

על הנורמליזציה עם סעודיה: "שוחחתי ארוכות עם הפלשתינים על הנושא"

הנגבי התייחס לנושא הנורמליזציה עם סעודיה, וטען כי הרצון האמריקאי לייצר מסדרון כלכלי מהודו לאירופה דרך ישראל לסעודיה, מחזקת את התחזית שהסכם נורמליזציה אכן יחתם. "הסיפור הזה מחייב שיח עם הפלשתינים אותו אני מנהל מטעם ראש הממשלה", אמר והוסיף: "אנחנו עדיין מנסים להגיע איתם להסכמות על היבטים ביטחוניים ולקיחת אחריות על עניינים שנוגעים לחיים בשטחי A". עוד אמר הנגבי, "אני שוחחתי ארוכות עם הפלשתינים, יש איזה פרי לשיח הזה שלנו איתם, לראשונה מאז הסכמי קמפ דיוויד. אם יהיה הסכם בין ישראל לסעודיה זה יהיה מכיוון ששתי המדינות רוצות בו".