ראש המוסד מאיים: "הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר"

אחרי שחשף שורת סיכולים של פיגועי טרור נגד יהודים ברחבי העולם, דוד ברנע באזהרה לאיראנים: "פגיעה בישראלים או יהודים בכל דרך, תוביל לפעילות -  עד לדרג הגבוה ביותר. גם בלב טהרן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 17:18 כד באלול התשפג | עודכן בתאריך 10/09/23 17:26

ראש המוסד מאיים: "הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר"
דוד ברנע, ראש המוסד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחד הנושאים הביטחוניים הדחופים ביותר בתקופה האחרונה, הוא האיום האיראני. ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל מזכירים זאת כמעט בכל הכרזה פומבית את הסכנה האיראנית, ומקרים על סיכולים של הברחות נשק מאיראן או פיגועי טרור בהכוונת גורמים איראנים מתפרסמים יותר ויותר.

החשש - הרוסים יעברו אמל"ח לאיראן, שיסכן את קיומנו"

בתוך כך, ראש המוסד, דוד (דדי) ברנע, התייחס היום (א') בכנס של אוניברסיטת רייכמן לזכרו של שבתי שביט ז"ל לאיום האיראני, וחשף פרטים חדשים: "הייתה לאיראנים כוונה למכור לרוסיה טילים קצרי טווח וארוכי טווח, עסקה שסוכלה. יש להם כוונה למכור אמל"ח נוסף שכנראה יסוכל גם הוא", אמר ראש המוסד, והוסיף: "החשש שלנו שהרוסים יעבירו בתמורה לאיראנים אמל"ח מתקדם שיסכן בוודאות את שלומנו ואולי אפילו קיומנו כאן". עוד אמר על הגרעין האיראני: "לקהילה הבינלאומית אסור להשלים עם העובדה, שמה שמפריד את איראן מהעשרה לרמה צבאית - זו החלטה בלבד".‏

שקף אורגניגרמה שהוצג בנאום

שקף אורגניגרמה שהוצג בנאום צילום: ללא

עוד חשף ברנע שורה ארוכה של סיכולים של המוסד: "רק בשנה האחרונה סיכלנו עם שותפינו בכל העולם 27 פיגועי טרור שתוכננו להתבצע נגד יהודים או ישראלים בכל רחב י העולם. חוליות שנתפסו, אמל"ח שנתפס יחד איתן", לדבריו, הסיכולים התרחשו בכל רחבי העולם -אירופה, אפריקה, מזרח רחוק ודרום אמריקה, כשהמשותף לכולם הוא ההכוונה האיראנית. "אנחנו פועלים גם ברגעים אלה לעקוב אחרי חוליות איראניות כדי למנוע מהן להרוג יהודים וישראלים ברחבי העולם".

"מחירים אלה ייגבו בעומק איראן, גם בלב טהראן"

ראש המוסד העביר מסר נחרץ: "הגיעה השעה לגבות מאיראן מחיר באופן שונה. פגיעה בישראלים או יהודים בכל דרך, תוביל לפעילות מול האיראנים - עד לדרג הגבוה ביותר, ואני מתכוון לכך", ואיים: "מחירים אלה ייגבו בעומק איראן, גם בלב טהראן".