הטפטוף נמשך: רקטה נורתה לעבר היישוב רם און שבגלבוע

לאחר ש"גדודי אלעיאש" - הזרוע הצבאית הפועלת בג'נין - הודיעה כי שיגרה רקטה לעבר היישוב רם און, שוטרים פלשתינים מצאו את שרידי הרקטה וחוטי חשמל באזור. הרקטה נפלה בשטח פתוח. זו הפעם השביעית בחודשיים שירי שכזה מתבצע בצפון השומרון. צה"ל: בוצע שיגור כושל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/09/23 11:20 כד באלול התשפג

הטפטוף נמשך: רקטה נורתה לעבר היישוב רם און שבגלבוע
רקטה שנורתה לעבר רם און לפני מספר שבועות, צילום: מועצה איזורית גלבוע

בפעם השביעית בתוך מספר חודשים, רקטה נורתה מעבר צפון השומרון לעבר יישובים בצפון השומרון ובאיזור הגלבוע. הבוקר (א') פרסם ארגון "גדודי אליעאש" הודעה לפיה ביצעו שיגור של רקטה לעבר היישוב, בהמשך אותרה הרקטה בשטח פתוח כמה מאות מטרים מהשטח בו בוצע הירי, על ידי שוטרים פלשתיניים. בתיעוד שהופץ ברשתות נראה רגע שיגור הרקטה ונפילתה כעבור מספר שניות. דובר צה"ל מסר: בוצע שיגור כושל של רקטה מאולתרת במרחב חטיבת מנשה. המשגר אותר בשטח פלשתיני בסמוך לכפר סילת א חרתיה.

לפני כחודש וחצי, בוצע ניסיון שיגור אשר גם הוא כוון לרם און ובוצע בידי אותו ארגון. בעקבות הסרטון הפלשתיני בו נראה שיגור לעבר היישוב ישראלי, כוחות הביטחון וחבלנים איתרו בסריקות שרידי רקטה מאולתרת בשטח פלשתיני, שזוכו על ידי החבלנים, כך נמסר אז מטעם דובר צה"ל.

תיעוד שיגור הרקטה

רקטה ששוגרה מצפון השומרון, ארכיון. צילום: צילום מסך

פעילי הטרור שגרו רקטה כתגובה לעליית יהודים להר הבית

על הפעולה לקחו אחריות "גדודי אלעיאש" מאזור ג'נין, קבוצה של פעילי טרור המזוהים עם חמאס. בהודעה שפרסמו פעילי הטרור לפני חודש וחצי, טענו ששיגור הרקטה הוא תגובה לעליית היהודים להר הבית: "מסגד אל-אקצא הוא קו אדום שלא נאפשר לחצות אותו", מסרו. ההערכה היא כי הרקטה שנמצאו בתחום הפלשתיני, הצליחה לחצות מרחק של כ- 50 מטרים, והתפוצצה כעבור זמן קצר מהשיגור, כך לפי n12. נציין כי בשבועות האחרונים נרשמו מספר ניסיונות נוספים לירי רקטות לעבר הגלבוע, אולם כלל הניסיונות נכשלו.