הרמטכ"ל בביקורת חריפה על סרבני הגיוס והמילואים

רא"ל הרצי הלוי התייחס בנאום שנשא הערב לסרבני הגיוס כמו גם למי שבחרו שלא להתייצב לשירות המילואים, בגלל הרפורמה המשפטית: "אנו מתנגדים לכל שימוש שנעשה במדים לטובת המחלוקת, בסדיר ובמילואים – המדים אותם מדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/23 20:07 כ באלול התשפג

הרמטכ"ל בביקורת חריפה על סרבני הגיוס והמילואים
רא"ל הרצי הלוי | , צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נשא הערב (ד') דברים במהלך טקס "אמץ לוחם" והתייחס לחוק הגיוס שיעסיק את המושב הבא של הכנסת, כמו גם לתופעת הסרבנות בסדיר ובמילואים. "בימים אלה מתקיים שיח ער על מקומו של צבא העם", פתח ואמר בהתייחסו לנושא הגיוס, "מול סימני השאלה, אני רוצה להציב סימני קריאה. מדינת ישראל חייבת למען ביטחונה להמשיך ולקיים את מודל צבא העם. זהו מודל המחייב גיוס מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה הישראלית".

"עמדתנו ברורה – גיוס לכולם"

הרמטכ"ל התייחס לשוני שבין מחוייבי הגיוס, ואמר כי "בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה – גיוס לכולם. במשך שבעים וחמש שנה – זה סוד כוחו של צה"ל. בייחוד בימי מחלוקת בחברה הישראלית, צה"ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם.

הלוי המשיך ואמר: "מול צעירים השוקלים לא להתגייס, האמירה היא ברורה: אנחנו נחיה כאן, במדינת ישראל, תמיד. לשם כך עלינו להגן. כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם. בימים של מחלוקת, קשה ככל שתהיה, אסור לאבד כיוון. צה"ל הוא המקום הנכון להיות בו".

"עמדתנו ברורה – גיוס לכולם"

"עמדתנו ברורה – גיוס לכולם" | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"בכל מצב, מול כל אויב ומול כל אתגר"

הרמטכ"ל הבהיר בסיום דבריו: "אנו מתנגדים לכל שימוש שנעשה במדים לטובת המחלוקת, בסדיר ובמילואים – המדים אותם מדים. צה"ל בוחר תמיד להגן על המדינה. בכל מצב, מול כל אויב ומול כל אתגר. בנחישות וללא תנאי".

נציין כי מיזם "אמץ לוחם" פועל כבר 17 שנה, במסגרתו חברות עסקיות מהמשק האזרחי מאמצות 230 יחידות ותורמות ללוחמי צה"ל.

מיזם אמץ לוחם |

מיזם אמץ לוחם | צילום: דובר צה"ל