אחרי ארבעה חודשים: פיגוע הירי פוענח

שב"כ פענח את פיגוע הירי לעבר בית ביישוב מירב שבמעלה גלבוע, שהתרחש לפני כארבעה וחצי חודשים, ללא נפגעים. במסגרת החקירה הוסגר נשק מסוג קרלו, והתגלה כי החשוד היה מעורב באירועי ירי נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 16:58 יז באלול התשפג

אחרי ארבעה חודשים: פיגוע הירי פוענח
הנשק שהוסגר, צילום: דוברות שב"כ

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל נעצר לחקירת שב"כ יוסף אבו אל רוב, בן 32, תושב הכפר ג'ילבון הסמוך לג'נין, בחשד כי ביצע את פיגוע הירי לעבר היישוב מירב שבמעלה גלבוע בתאריך 18.04.2023, במהלכו נפגע בית מהירי. יחד עימו נעצר גם מוחמד אבו אל רוב - בן 35, אף הוא תושב הכפר ג'ילבון, מזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" שנעצר בעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור.

החשודים שנעצרו

החשודים שנעצרו צילום: דוברות שב"כ

צילם את היישוב והיה מעורב באירועי ירי נוספים

בתום חקירתו בשב"כ, יוסף אבו אל רוב הודה בביצוע פיגוע הירי לעבר היישוב מירב וזאת באמצעות נשק השייך למחמד אבו אל רוב. עוד הוסיף בחקירתו כי במהלך החודשים האחרונים צילם את היישוב ושלח את התמונות למוחמד אבו אל רוב וכי היה מעורב באירועי ירי נוספים לעבר כוחות צה"ל שפעלו באותו אזור.

בהמשך לכך, במסגרת החקירה בשב"כ הסגיר אביו של יוסף בבסיס "סאלם" - נשק מסוג קרלו השייך ליוסף. לפני מספר ימים הוגשו כתבי אישום חמורים ביחס לשניים. מטעם השב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות על מנת לסכל כל פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים, ולמצות את הדין עם המעורבים".