"תקלות חמורות": לאחר מותו של הלל נחמיה - הרמטכ"ל בהנחיות חדשות

בעקבות תחקיר מותו של הלל נחמיה אופן ז"ל הרמטכ"ל בשורת הנחיות חדשות. בין היתר נקבע כי לא תתאפשר קיומם של "שבועות עומס מוגבר" אלא באישור תא"ל ותחול חובה לקחת מדדים מכל חייל לפני יציאה לאימון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 10:48 יז באלול התשפג

"תקלות חמורות":  לאחר מותו של הלל נחמיה - הרמטכ"ל בהנחיות חדשות
הלל נחמיה אופן, צילום: דובר צה"ל

בעקבות תחקיר מותו של הלל נחמיה ז"ל, הרמטכ"ל הרצי הלוי במסמך הנחיות חדש למפקדי צה"ל, כך על פי כתב גלי צה"ל, דורון קדוש. במכתב, שהופק לאחר התחקיר נקבע, כי מעתה תיאסר שהייה בשטח בסופי שבוע, לא תתאפשר קיומם של "שבועות עומס מוגבר" אלא באישור תא"ל ויחול איסור על ניווטי בדד וריצות ניווט בעומס חום 3 ומעלה.

מעתה - חובה לקחת מדדים לפני אימון

עוד נקבע כי מעתה תחול חובה על המפקדים והחובשים לקחת מדדי דופק וחום מכל חייל לפני היציאה לאימון, ייאסר מעבר מהיר לפעילות עצימה אחרי שהחיילים שהו במנוחה ויבוצע "ניהול סיכונים ובקרת מפקדים".

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך אימון זחילות במסגרת "שבוע 'עומס מוגבר'" נמצא רב"ט הלל נחמיה ז"ל מחוסר הכרה ומותו נקבע במקום. בתחקיר עלו תקלות חמורות בהוצאתו של האימון ובמימוש הפקודות לביצועו, בהיבטי זמני המנוחה, הפיקוח והשליטה באימון. ממצאי התחקיר הפיקודי הוצגו למשפחת של נחמיה.

הרמטכ"ל: "מהתחקיר הפיקודי עולות תקלות חמורות"

הרצי הלוי, ארכיון

הרצי הלוי, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בעקבות התחקיר הלוי הביע צער על מותו של הלל נחמיה ז"ל, ואמר כי "מדובר באירוע חמור בו נהרג חייל צה"ל שלא נוכח פני אויב, והוא מחייב אותנו ללמידה מעמיקה לבירור הנסיבות להתרחשותו. מהתחקיר הפיקודי עולות תקלות חמורות, שיש ללמדן בכלל צה"ל באופן מיידי".