נחשף: איראן עומדת מאחורי המטענים שנתפשו בדרכם לישראל

חודש לאחר שדווח על סיכול הברחת מטעני חבלה בגבול ירדן, נחשף כי לא רק שמדובר במטענים בעלי חומרי נפץ מסוכנים במיוחד - אלא כי איראן עומדת מאחורי ההברחה | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 21:55 י באלול התשפג

נחשף: איראן עומדת מאחורי המטענים שנתפשו בדרכם לישראל
צבא איראן, צילום: shutterstock

מאחורי ניסיון הברחת מטעני הנפץ לישראל בחודש שעבר - עומדת איראן, כך נחשף היום (א') בכאן 11. על פי הפרסום, מדובר בניסיון הברחה חריג בהיקפו לעומת ניסיונות הברחה קודמים והחשד הוא, כאמור, כי מדובר באמצעי חבלה שמקורם באיראן. ככל הנראה, המטרה הייתה להבריח את המטענים לתוך גבולות ישראל ומשם לשטחי יו"ש - על מנת שיגיעו לארגוני הטרור שישתמשו בהם כדי לבצע פיגועי חבלה. עדיין לא ברור כיצד הוברחו המטענים - אבל בשב"כ מבררים האם הוברחו ישירות דרך איראן, או שהועברו דרך סוריה ולבנון.

נזכיר כי בשבוע שעבר נחשף כי במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו במהלך חודש יולי מספר אזרחים ישראלים, תושבי כפר קאסם, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. ברשותם אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב נוסף. בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג"ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות.

המטענים שתכננו המחבלים לפוצץ

מטענים, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

יש לציין, כי כבר תקופה ארוכה מדברים בממשלה על הסכנות שאורבות לישראל באיראן. לאחר הפיגוע הקשה בשבוע שעבר, בו נרצחה בת שבע ניגרי הי"ד, ראש הממשלה ושר הביטחון הטילו על איראן את האחריות לטרור הגובר.

נתניהו: "מתקפת טרור שמוכוונת על ידי איראן וגרורותיה"

"השינוי המשמעותי ביותר בשטח קשור למימון ולהכוונה האיראנית", אמר שר הביטחון יואב גלנט. "איראן מחפשת כל דרך כדי לפגוע באזרחי ישראל. אנחנו נעשה מספר פעולות, שיחזירו את הביטחון לאזרחי ישראל - כל האופציות על השולחן". נתניהו הצטרף לדבריו: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור שמוכוונת על ידי איראן וגרורותיה. צריך להבין שחלק ניכר מגל הטרור הזה בה כתוצאה מהכוונה קיצונית".