גלנט במסר לנסראללה: "אנו מתכוננים במלוא הרצינות לכל תרחיש"

במהלך סיור שערך שר הביטחון בבסיס שייטת 13 בעתלית, העביר מסר ברור בכל הנוגע לאיומים על ישראל ועל צה"ל - מפנים ומחוץ: "אל תתנו לרעשי הרקע להסיט אתכם מהמשימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 19:18 כט באב התשפג

גלנט במסר לנסראללה: "אנו מתכוננים במלוא הרצינות לכל תרחיש"
שר הביטחון גלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הדיונים הדחופים בנוגע לכשירות צה"ל, שר הביטחון קיים היום (ד') סיור בבסיס היחידה שייטת 13 בעתלית, היחידה המובחרת עליה פיקד בעבר, ורמז לאיומים על ישראל מפנים ומחוץ - איומיו של נסראללה, והאיום על לכידות צה"ל. נזכיר כי מעל 400 לוחמי מילואים ביחידה המובחרת הודיעו לפני כחודש על הפסקת התנדבותם במילואים, בשל התנגדותם לחקיקת הרפורמה המשפטית.

גלנט: "אל תתנו לרעשי הרקע להסיט אתכם מהמשימה"

"חיל הים הוא חיל נחוש, איכותי, מאורגן ומקצועי, ולרשותו שרשרת פיקוד איכותית. יחידות החיל מגיעות להישגים מבצעיים משמעותיים התורמים רבות לביטחון ישראל", פתח ואמר שר הביטחון, והגיב לאיומי נסראללה נגד ישראל: "למול אמירות הרהב של אויבינו, אנו מתכוננים במלוא הרצינות לכל תרחיש - באוויר, בים, וביבשה". גלנט רמז על חשיבות הלכידות של צה"ל: "אל תתנו לרעשי הרקע להסיט אתכם מהמשימה החשובה ביותר: שמירה על ביטחון המדינה ושלום אזרחיה".

גלנט ולוחמי שייטת 13

גלנט ולוחמי שייטת 13 צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון התקבל בביקורו על ידי מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד שייטת 13 אלוף-משנה א' ומפקדים נוספים ביחידה. במהלך הביקור, הוצגה לשר גלנט העשייה המבצעית הייחודית של השייטת בחודשים האחרונים אשר בזכותן צויינה השייטת לשבח על ידי הרמטכ"ל. במהלך הביקור השתתף שר הביטחון בהפלגה יחד עם מפקד החיל ומפקד השייטת וקיים שיח לוחמים על הנושאים המבצעיים השונים.

בכירים בצה"ל: "הכשירות יורדת"

נזכיר כי ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (ד') לדיון חסוי משותף לוועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכח. בדיון, בו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. בנוסף, עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. התופעה מטופלת והוצגו הצעדים למניעת התרחבותה.

צילום: onatan Sindel/Flash90

ב"כאן חדשות" דווח כי בכירי הצבא אמרו לחברי הוועדה כי "הכשירות יורדת" וכי "חייבים לשנות את המצב הנוכחי של המחלוקת". עוד נאמר: "אנחנו נמצאים בנקודה לא טובה".