מסר לחיזבאללה? הנשיא הרצוג והרמטכ"ל סיירו בגבול הצפון

על רקע המתיחות עם חיזבאללה, נשיא המדינה, יצחק הרצוג והרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי סיירו לאורך גבול הצפון | הרצוג: "שאף אחד לא יתבלבל, בוודאי החיזבאללה שנמצא מעבר לגבול פה, אל תטעו ואל תתבלבלו, צה"ל חזק מאוד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/08/23 15:19 טו באב התשפג

מסר לחיזבאללה? הנשיא הרצוג והרמטכ"ל סיירו בגבול הצפון
צילום: קובי גדעון/לע״מ

על רקע המתיחות עם חיזבאללה, נשיא המדינה, יצחק הרצוג וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי סיירו היום (ד') לאורך גבול הצפון. הרמטכ"ל סייר יחד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ועם מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שי קלפר. מסגרת הביקור סייר במכשול שנבנה בימים אלה לאורך הגבול ובנייתו התקדמה בעשרות קילומטרים בחודשים האחרונים.

כמו כן, המפקדים הציגו לרמטכ"ל את תפיסת ההגנה במרחב וחיזוק הביטחון של תושבי הצפון. בנוסף, קיים הערכת מצב במהלכה סקרו המפקדים את האירועים האחרונים והציגו מגוון אמצעים בהן נעשה שימוש על ידי האוגדה לשיבוש וסיכול הפרות ריבונות במרחב הגבול.

צילום: דובר צה"ל

הרצוג במסר לחיזבאללה: "אל תטעו ואל תתבלבלו"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, "אני מסייר היום בגבול הלבנון. בכל צפון הארץ, עם ישראל במיטבו, עושים, בונים, מכים שורשים בקרקע, מפתחים, מגדלים ומתמודדים עם כל הבעיות של המדינה. אני מסתכל מעבר לגבול- רואה את לבנון קורסת, ואני חושב שכולנו מושיטים יד ללבנון, אומרים לאזרחים הלבנונים לא מגיע לכם, לא מגיע לכם שאיראן וחיזבאללה יהרסו ויפרקו אתכם, אנחנו מושיטים את ידנו לשלום".

צילום: קובי גדעון/לע"מ

הנשיא הוסיף ואמר כי "אבל שיהיה ברור- שאף אחד לא יתבלבל, בוודאי החיזבאללה שנמצא מעבר לגבול פה, אל תטעו ואל תתבלבלו, צה"ל חזק מאוד! ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. ויתרה מכך- אנחנו נקפיד לשמור על ריבונותנו ועל שלום אזרחנו. ביטחונם עבורנו מעל הכל".

הרמטכ"ל בסיור בגבול הצפון:

צילום: דובר צה"ל