מפקד חיל האוויר בהודעה חריגה: "מבררים את הפרטים על משמעויות המכתב"

בעקבות הודעת אנשי מטה חיל האוויר כי לא יגיעו למילואים בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית, מפקד החיל יצא בהודאה בה כתב למפקדיו: "קראו לאנשי המילואים להמשיך להתייצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 08:46 א באב התשפג

מפקד חיל האוויר בהודעה חריגה: "מבררים את הפרטים על משמעויות המכתב"
תומר בר, צילום: Flash90

בעקבות מכתבם של 161 אנשי מטה חיל האוויר, בו הצהירו כי לא יתייצבו למילואים, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר שלח אמש הודעה חריגה למפקדיו, בה ביקש מהם לקרוא לחיילי המילואים להמשיך בהתנדבותם בצה"ל.

"תקופה מורכבת והרבה פרסומים הערב. מניח שנחווה שיח תקשורתי מעצים בשבוע הקרוב. אנחנו מבררים את הפרטים אודות המכתב והמשמעויות שלו", פתח וכתב. "עם זאת, האחריות המוטלת עלינו לא השתנתה, להמשיך בשיח פיקודי עם אנשי המילואים והסדירים. קראו לאנשי המילואים להמשיך להתייצב".

מחאת אחים לנשק

מחאת אחים לנשק צילום: Shir Torem/Flash90

"75 שנה שחיל האוויר מספק את המטרייה האווירית לביטחון אזרחי המדינה, יחד עם אנשי המילואים היקרים לנו. חובה זו מוטלת עלינו גם היום". עוד כתב בר: "המצב המבצעי בעת הזאת ידוע לכולכם - יחד, נשמור על החיל ממלכתי. יחד, נפעל לשמור על הלכידות של החיל וכשירותו. סומך עליכם - העבירו הודעה זו למפקדי הטייסות והיחידות המבצעיות".

"אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו"

המכתב עליו חתומי 161 בכירים בחיל האוויר, עליו חתמו  אנשי צוות אוויר, בקרים, מפעילי כטמ"מים, קציני מודיעין וממלאי תפקידים נוספים, מצטרף למכתב נוסף עליו חתמו 100 טייסים שהודיעו גם הם על סירובם להתייצב, כמחאה על הרפורמה במערכת המשפט.

"אנו אומרים בזאת שאיננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר, בו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד אחד ברגל גסה, ומתרחב הפתח דרכו ממשיכים ומצעידים את המדינה לעבר דיקטטורה מלאה" כך כתבו מתנדבי מטה חיל האוויר. "על כן, בלב כבד, אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשירות מילואים".

מכתב אנשי חיל האוויר

מכתב אנשי חיל האוויר צילום: מודעה