כוחות צה"ל עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע

לוחמי צה"ל ומג"ב בהכוונה מודיעינית של שב"כ עצרו בבית לחם את המחבל החשוד בביצוע פיגוע הירי בצומת תקוע | בשערי צדק השתפר מצבו של פצוע הפיגוע אלראי קאפח, שמוגדר בינוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 09:19 כז בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 16/07/23 15:04

כוחות צה"ל עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

פיגוע הירי בצומת תקוע: בפיגוע ירי שארע היום (א') באזור צומת תקוע שבמזרח גוש עציון נפצעו שלושה ישראלים. בתוך כך, לוחמי דובדבן וחטיבת עציון בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואמ"ן, עצרו לפני זמן קצר בעיר בית לחם שבמרחב חטיבת עציון את המחבל החשוד בביצוע פיגוע. הלוחמים גם עצרו שני חשודים נוספים והחרימו את רכב המחבל ובו נשק מסוג M-16. במהלך הפעילות התקיימו הפרות סדר במרחב, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הנשק שהוחרם צילום: דובר צה"ל

במקביל, בית החולים שערי צדק מעדכן כי מצבו של אלראי קאפח, שנפצע באורח קשה בפיגוע השתפר ומצבו מוגדר כעת כבינוני. כמו כן, במקום הפיגוע טופלו שתי בנותיו, רחל ואביגיל שנפצעו באורח קל מרסיסים.

שלמה נאמן: "כולנו תפילה המחבל לא יחזור לביתו לעולם"

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן ברך על לכידתו של המחבל. "מברך את כוחותינו על לכידת המחבל. הניסיון הפחדני לרצוח אב ובנותיו הקטנות בעוד בוקר של קיץ הוא עוד שפל אליו הגיעו אויבינו. כולנו תפילה שאלראי יחזור במהרה לביתו ושלעומתו, המחבל לא יחזור לביתו לעולם."

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה"

חובש בכיר במד"א נתנאל רבי, וחובש רפואת חירום במד"א אביחי טובי, סיפרו את שראו: "הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה. גבר כבן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב. שתי פצועות נוספות שהתהלכו במקום, נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן שהגיע לזירת הפיגוע, מסר: "בוקר נורא עם בשורה קשה על פיגוע ירי אצלנו בגוש עציון. מדובר בפיגוע באזור שלא היו בו פיגועים שנים רבות. לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודים ולגרש אותנו מארצנו. צוותי החירום והגורמים הרלוונטיים עומדים בקשר עם משפחת הנפגעים ופועלים ככל שניתן כדי לעזור לכלל התושבים".