הורשע המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח: "חיכה להגעת אזרחים יהודים"

הורשע המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל בפיגוע בחוות גלעד ב-2018 בעבירה של גרימת מוות בכוונה: "המחבלים תצפתו על אזורים שבהם תכננו לבצע פיגוע" | דיון הטיעונים לעונש ייערך ב-1 באוגוסט

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 20:28 כד בתמוז התשפג

הורשע המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח: "חיכה להגעת אזרחים יהודים"
הרב רזיאל שבח ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי הרשיע היום (ה'), את אחמד קונבע בעבירה של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש) בגין רציחת הרב רזיאל שבח ז"ל, בפיגוע בחוות גלעד בשנת 2018. בנוסף הורשע הנאשם במספר עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, שיבוש הליכי משפט ועבירות ביטחוניות נוספות. 

"המחבלים תצפתו על אזורים שבהם תכננו לבצע פיגוע"

על פי כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית, הנאשם תכנן והוציא לפועל מספר פיגועי ירי. במשך מספר שבועות, הנאשם ושותפיו תצפתו על אזורים שבהם תכננו לבצע פיגוע, חיכו להגעת אזרחים יהודים, ואז נסעו לכיוונם ברכב וירו לעברם צרור יריות. באחת הפעמים, ירו הנאשם ושותפיו לעבר הרב שבח ז"ל שנסע ברכב, פגעו בו וגרמו למותו. הנאשם ושותפיו נמלטו מן המקום, ולאחר מכן שרפו את כלי הרכב שבו נסעו. 

דיון הטיעונים לעונש ייערך ב-1 באוגוסט. התביעה הצבאית מצויה בקשר עם משפחתו של הרב שבח ז"ל, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להם את כלל הזכויות המגיעות להם.