שתי פלוגות חרדיות עשויות להיסגר - זו הסיבה

בתקופה האחרונה מתנהלים דיונים באגף זרוע יבשה על המשך דרכה של פלוגת תומר, שככל הנראה, לא עומדת ביעדי הגיוס שהוצבו לה. מצב דומה קיים גם בפלוגת חץ | דובר צה"ל: טרם התקבלה החלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 09:45 כא בתמוז התשפג

שתי פלוגות חרדיות עשויות להיסגר - זו הסיבה
אילוסטרציה | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

צה"ל גייס בכל אחת מהשנים 2019 עד 2021 בין 10% ל-15% ממחזור החרדים בני ה-18 של אותה שנה, זאת למרות עלייה שנתית של 4% בגודל המחזור, כך עולה מנתונים של צה"ל שפורסמו לפני כחודשיים. הבוקר (ב') פורסם בגלי צה"ל כי נשקלת סגירת שתי פלוגות במסלול החרדים.

על פי הדיווח מדובר בפלוגת "תומר" בחטיבת גבעתי וייתכן שגם את פלוגת "חץ" בחטיבת הצנחנים. בתקופה האחרונה מתנהלים דיונים באגף זרוע יבשה על המשך דרכה של פלוגת תומר, שככל הנראה, לא עומדת ביעדי הגיוס שהוצבו לה. גורמים בכירים מסרו כי בתוך החטיבה תומכים בסגירת הפלוגה, שכן כבר היום יש בפלוגה שתי כיתות המורכבות מבני המגזר הדתי לאומי. כמו כן, בזרוע יבשה של צה"ל העלו לפני מספר חודשים את האפשרות לסגירת פלוגת חץ בשל אי עמידה ביעדי הגיוס. הכוונה היא להעביר את פלוגת תומר לגדוד רותם של חטיבת גבעתי. 

מדובר צה"ל נמסר לגל"צ: "בחודשים האחרונים התקיימו מספר דיונים באשר לשילוב חרדים ביחידות זרוע היבשה, במהלך הדיונים נדונות סוגיות רבות ובכללן אופן מיצוי המתגייסים ומגוון התפקידים והיחידות, אך טרם התקבלה החלטה". 

נציין כי לפי נתוני צה"ל בכל שנה מתגייסים 1,200 חרדים שעומדים בהגדרת חרדי על פי חוק, אולם לטענת צה"ל הגדרה זו אינה מספקת כי יחד עם ישיבות חדשות שלא מופיעות באותה הגדרה מדובר ב-1,700 לשנה. גודל המחזור בני החרדים הוא 12,000 צעירים, כך שבכל אופן מדובר ב-10%-15% בלבד ממחזור.