רצח בני הזוג הנקין: שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר למחבל

שבע שנים לאחר הפיגוע הקשה, בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר על זיד עאמר, אחד המחבלים שרצחו את בני הזוג הנקין ז"ל. בנוסף פסק בית המשפט, כי המחבל ישלם פיצויים בסך כולל של שלושה מליון שקלים 

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 12:51 ז בתמוז התשפג

רצח בני הזוג הנקין: שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר למחבל
בני הזוג הנקין

בית המשפט הצבאי גזר היום (ב'), את דינו של זיד עאמר, אשר הורשע לאחר ניהול הוכחות בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין גרימת מותם של איתם ונעמה הנקין ז"ל ביום 1 באוקטובר 2015. בנוסף, הורשע המחבל בארבע עבירות של  ניסיון גרימת מותם בכוונה של ארבעת ילדיהם של בני הזוג הנקין ז"ל ובעבירות נוספות.

תכנן את הפיגוע והורשע למרות שלא נכח במקום

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, בית המשפט הצבאי גזר על המחבל שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר. בנוסף, הוא ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של שלושה מליון שקלים. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום שבו בוצע הפיגוע.

בני הזוג הנקין

בני הזוג הנקין צילום:

במסגרת הכרעת הדין, נקבע שהמחבל תכנן לבצע פיגוע ירי עם שותפיו, מסר להם כלי נשק ותחמושת, ובהמשך וידא שכוחות אינם נוכחים במקום שבו התכוונו לבצע את הפיגוע. שותפיו של המחבל זיהו את הרכב של בני משפחת הנקין, ירו לעברו עשרות כדורים בעודו נוסע וגם לאחר עצירתו, ולאחר מכן ירו באיתם ונעמה הנקין ז"ל.

נעצר בשנת 2015

עאמר נעצר בחודש אוקטובר 2015 ולאחר מעצרו הגישה התביעה הצבאית נגדו כתב אישום וביקשה את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים, בקשה לה נענה בית המשפט. הטיעונים לעונש בעניינו של המחבל נשמעו בתאריך במאי 2023. במסגרת דיון הטיעונים לעונש, עתרה התביעה הצבאית לשלושה מאסרי עולם. שאר המחבלים נדונו לעונש של שני מאסר עולם ו-30 שנות מאסר נוספות לריצוי בפועל.