"מפקירים אותנו" בעיצומו של גל הטרור: תושבי יו"ש לא יכולים למגן את הרכב

בעיצומו של גל הטרור, תושבים רבים ביהודה ושומרון מעידים כי בקשתם למיגון רכבם נדחתה בגלל היעדר תקציב של משרד הביטחון: "אנחנו חיים בתחושה כי מי שצריך להגן עלינו מפקיר אותנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 25/06/23 13:45 ו בתמוז התשפג

בעיצומו של גל הטרור: תושבי יו"ש לא יכולים למגן את הרכב
רכב שספג יידוי אבנים, ארכיון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

תושבי יהודה ושומרון מתמודדים בתקופה האחרונה עם גל טרור נרחב שכולל ידויי אבנים, בקבוקי תבערה ואף ירי מרכבים חולפים על ידי מחבלים בצירים מרכזיים. כל תושב המתגורר ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ורכבו רשום על שמו, זכאי למיגון נגד זריקות אבנים מטעם משרד הביטחון. בתקופה האחרונה, תושבים רבים מעידים כי בקשתם נדחתה, כאשר לדבריהם, הסיבה לכך נעוצה בהיעדר תקציב של משרד הביטחון. בשיחה עם "חדשות כיפה", תושב עטרת בן 25 מספר כי ביטחונם של התושבים בכבישי יהודה ושומרון הופקר על ידי משרד הביטחון.

"אנחנו חיים בתחושה כי מי שצריך להגן עלינו מפקיר אותנו"

"קניתי רכב לפני חודש והחלטתי בעקבות המצב הביטחוני כי אני מיד ממגן אותו", מספר הצעיר, "שלחתי פניה למשרד הרישוי, בה צירפתי את האישור כתושב יהודה ושומרון והרישיון של הרכב, ובחזרה שלחו לי את האישור למיגון חתום. שלחתי את האישור לחברת מיגון כדי לקבוע תור ואמרו לי שאין תקציב ממשרד הביטחון והם מחכים לתקציב חדש".

חיילים סמוך לכביש 60 בבנימין

"המצב הוא הזוי ואבסורדי שאין ביטחון בכבישים ביהודה ושומרון" חיילים סמוך לכביש 60 בבנימין צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לדבריו, משרד הביטחון מפקיר את ביטחונם של התושבים בכבישים. "המצב הזה הוא הזוי ואבסורדי שאין ביטחון בכבישים ביהודה ושומרון, מפקירים אותנו. כשאין תחושת ביטחון, אין מה להתפלא שאנשים לוקחים את החוק לידיים. הם עושים מה שהצבא צריך לעשות בעוד המח"ט עושה בידוק קפדני בכניסה ליישוב במקום בכניסה לכפר. יש כאן מחבלים והם לא אנחנו. אנחנו חיים בתחושה כי מי שצריך להגן עלינו מפקיר אותנו".

ממשרד הביטחון טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם במלואה לכשתתקבל.