מחדל בצפון: עמדת חיזבאללה בשטחה הריבוני של מדינת ישראל

פרטי המקרה נחשפו במהלך דיון שנערך ביום שלישי שעבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם נאמר כי כוח של ארגון הטרור פלש לתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל | דובר צה"ל: "הנושא מוכר ומטופל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 12:22 ב בתמוז התשפג

מחדל בצפון: עמדת חיזבאללה בשטחה הריבוני של מדינת ישראל
דגלי חיזבאללה בגבול הצפון, 2022 | , צילום: Ayal Margolin/Flash90

בזמן שהממשלה עסוקה בטרור המתגבר באזור השומרון, ובחשש מהתערבות איראנית בנעשה ביהודה ושומרון, ארגון הטרור חיזבאללה פלש לאחרונה לשטחה הריבוני של ישראל, והקים בו עמדה צבאית חמושה, כך פורסם היום (ד') ב"כאן רשת ב". 

העמדה מאוישת על ידי מספר חמושים

הדבר נחשף במהלך דיון שנערך ביום שלישי שעבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם נאמר כי כוח חיזבאללה פלש לתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל, בגזרת הר דב, והקים בו עמדה צבאית חמושה. הדברים נאמרו על ידי כמה חברי כנסת באותו דיון שבו לקח חלק גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי הכנסת הסבו את תשומת לבו של נתניהו לאירוע החריג.

על פי מה הנאמר בדיון, בשבועות האחרונים כוח של חיזבאללה חצה את הקו הכחול בהר דב והקים בתוך שטח ישראל שני אוהלים. את העמדה מאייש חיזבאללה באמצעות מספר חמושים מצידו ששוהים במקום מול חיילי צה"ל בתוך שטחה הריבוני של ישראל.

תגובת דובר צה"ל לכאן: "הנושא מוכר ומטופל אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים".

גבול הצפון בגזרת לבנון |

גבול הצפון בגזרת לבנון | צילום: Ayal Margolin/Flash90

איראן בישראל: שב"כ סיכל ניסיון לגייס פלשתינים לפעילות טרור

לפני כחודשיים הותר לפרסום שב"כ חשף ניסיונות של ארגון חיזבאללה וכוח קודס האיראני במשמרות המהפכה לגייס פלשתינים מיהודה ושומרון לביצוע פעילות טרור בישראל - יוסף מנסור ומארסיל מנסור. 

בחקירתם בשב"כ עלה כי בעקבות פנייה אליהם ברשת של הודא מהנא וחאג' מחמד רדואן, המכונה "מחמד בשיר" - גורמים אשר הזדהו מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, הסכימו השניים להבריח אמצעי לחימה לאיו"ש ולסחור בהם, תוך הסתייעות בגורמים פליליים בישראל. זאת, כאשר הם מודעים לכך שמדובר בפעילות ביטחונית המהווה סיכון למדינת ישראל.

בחקירתם בשב"כ אף עלה כי לבקשת אותם גורמים מטעם חיזבאללה, הסכים יוסף לאסוף מידע על פעילות צה"ל באיו"ש ובישראל ולגייס פעילים נוספים עבור אותם גורמים לצורך קידום פעילות טרור. לטובת אותה פעילות, העבירו הגורמים ליוסף, בסיועו של מארסיל, כספים במספר הזדמנויות.

שני הפעילים שנעצרו |

שני הפעילים שנעצרו | צילום: תקשורת שב"כ