אחרי היחידות המיוחדות: זאת החטיבה שקיבלה את המדים החדשים

לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני היו הראשונים להתנסות במדים הטקטיים שעד היום היו בשימוש היחידות המיוחדות בלבד | קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן צח בוגטוס הסביר: "החברה האזרחית עברה בין הגדודים ומדדה חייל חייל באופן פרטני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 11:26 ב בתמוז התשפג

אחרי היחידות המיוחדות: זאת החטיבה שקיבלה את המדים החדשים
המדים החדשים ולוחמי גדוד 13 של גולני | , צילום: דובר צה"ל

בחודש ינואר פרסמנו כי לאחר עבודת מטה בזרוע היבשה בצה"ל נבחרה החברה הישראלית יונידרס לספק מדי לחימה חדשים ללוחמי צה"ל. אתמול, חמישה חודשים אחרי, זה קרה - לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני היו הראשונים להתנסות במדים הטקטיים החדשים. בהמשך צפויים ללבוש את המדים החדשים כ-10,000 לוחמים. המדים הללו מאופיינים בתכונות ייחודיות כגון עמידות לאש, שרידות, נוחות ונידוף זיעה המשפרות את אפקטיביות וקטלניות הלוחם.

עד סוף החודש: כלל לוחמי החטיבה החומה ילבשו את המדים החדשים

עד היום, מדי הלחימה הללו היו בשימוש היחידות המיוחדות של צה"ל בלבד. אולם לאור הצלחתם בפעילויות מבצעיות, כשסייעו להגדיל את ביטחונם האישי של הכוחות תחת אש, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, להרחיב את השימוש בהם.

עד סוף החודש כלל לוחמי גולני כבר יחזיקו במדים הטקטיים. כל אחד מהם רשאי ללבוש אותם ברגע הקבלה, אך הם "ייחנכו" בצורה רשמית בתרגיל החטיבתי, שיחל בחודש יולי. באוגוסט תיערך הפקת לקחים נרחבת, ובסופה יתייצב מודל חלוקה רשמי בו ישתמשו יתר חטיבות החי"ר, כשיקבלו את מדי הלחימה הטקטיים בתורן ובהתאם לסדר יציאתן לתקופת אימון - כפיר, צנחנים, גבעתי, נח"ל.

לוחמי גולני בגולן |

לוחמי גולני בגולן | צילום: Ofer Zidon

אימון של לוחמי גולני |

אימון של לוחמי גולני | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"החברה האזרחית עברה בין הגדודים ומדדה חייל חייל באופן פרטני"

"בתמיכת אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה, נכנסו השבוע המדים הטקטיים לחטיבת גולני", מספר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן צח בוגטוס, "נערכנו לכך עוד בחודש פברואר, יחד עם מרכז ההספקה המטכ"לי והחברה האזרחית שמייצרת ומספקת את המדים".

לדבריו מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט. "בחטיבת חי"ר כמו גולני יש אלפי לוחמים, לעומת יחידות מיוחדות המונות מאות", הוא הסביר. "סביב חודש מרץ התחילו המדידות - החברה האזרחית עברה בין הגדודים ומדדה חייל חייל באופן פרטני". כל לוחם עתיד לקבל שלושה זוגות המותאמים למידותיו האישיות, עליהם מוטבעים שמו וקוד ספציפי. "המדים הראשונים הגיעו לגדוד 13, לאחר מכן יקבלו ב-12, ולבסוף גדוד 51", אמר בוגטוס.

החברה האזרחית מספקת גם שירותי כביסה וניקיון, ועל פי התכנון מדי יום שני תגיע משאית לכל אחד מהגדודים ותיקח זוג מלוכלך של המדים, תכבס ותחזיר שבוע לאחר מכן. "כך, בכל זמן נתון יהיה לכל לוחם שני זוגות מדים נקיים", הסביר רס"ן בוגטוס.