שיא כל הזמנים: סכום הייצוא הביטחוני של ישראל נחשף

משרד הביטחון דיווח על שיא של כל הזמנים בהיקף הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל בשנת 2022 העומד על יותר מ-12.5 מיליארד דולר | כרבע מהחוזים שנחתמו במהלך השנה: למל"טים ורחפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 16:35 כה בסיון התשפג

שיא כל הזמנים: סכום הייצוא הביטחוני של ישראל נחשף
כיפת ברזל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שיא חדש: משרד הביטחון מדווח היום (ד') על שיא של כל הזמנים בהיקף הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל בשנת 2022 העומד על יותר מ-12.5 מיליארד דולר. היקף הייצוא הביטחוני הוכפל בפחות מעשור והשלים זינוק של כ-50% בשלוש שנים. כרבע מהחוזים שנחתמו בשנת 2022 למל"טים ורחפנים. הנתונים הוצגו על ידי מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר וראש אגף היצוא הביטחוני 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס, בכנס בכירי התעשיות הביטחוניות, בראשות שר הביטחון, יואב גלנט, שנערך במשרד הביטחון, בקריה, תל אביב.

כאמור, מדובר בנתון הגבוה אי פעם ובשנה שנייה ברציפות שבה נקבע שיא חדש בהיקף חתימת החוזים החדשים. במהלך השנה הצליחו כ-120 תעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת סיבט ואגפי משרד הביטחון, לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם מגה עסקאות בהיקפים של מאות מיליוני דולרים.

תמונת ארכיון, רחפן

תמונת ארכיון, רחפן צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

משקפים בצורה בולטת את עוצמתה הביטחונית ועליונותה הטכנולוגית של ישראל

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס לנתונים ואמר כי הם משקפים את עוצמתה הביטחונית של ישראל. "הנתונים חסרי התקדים אותם מציגה מערכת הביטחון - ובמרכזם שיא חדש בהיקפי הייצוא הביטחוני - משקפים בצורה הבולטת ביותר את עוצמתה הביטחונית ועליונותה הטכנולוגית של מדינת ישראל. בזכות היצירתיות והחדשנות של אנשי התעשיות הביטחוניות ומשרד הביטחון, אנחנו מצליחים להקדים את אויבינו ולשמר את היתרון האיכותי למולם.

צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון.

עוד הוסיף ואמר כי "לאזרחי ישראל יש היום סיבה גדולה לגאווה - גם בנתונים יוצאי-הדופן ובעיקר במי שניצבים מאחוריהם. השינויים העולמיים יצרו ביקוש רב לטכנולוגיות הישראליות שהפכו לשם דבר בעולם, ואנו צופים כי מגמה זו תמשיך ותתעצם גם בשנה הקרובה".