הפצוע מהפיגוע משחזר: "נצמד אליי, מוציא M16 ומתחיל לירות"

פצוע הפיגוע משחזר את האירוע ממנו ניצל בנס, ומתאר כיצד השיב אש למחבלים: "ירו עלי מטווח אפס בנס אני בחיים. אני קורא לממשלת ישראל להחזיר את המחסומים הביטחוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 20:41 כד בסיון התשפג

הפצוע מהפיגוע משחזר: "נצמד אליי, מוציא M16 ומתחיל לירות"
הפצוע מהפיגוע מנחם אורדמן, צילום: מועצה אזורית שומרון

לאחר שנפצע הבוקר מירי מחבלים במקום בו נרצח מאיר תמרי הי"ד, מנחם אורדמן, תושב מבוא דותן, מתאר: "בנס יצאתי בחיים, אנחנו לא רוצים עוד סיפורים כאלו". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "מי שפתח את המחסום התיר את דמנו! להחזיר את המחסומים עכשיו!"

מנחם אורדמן ועוד 3 חיילים נפצעו בפיגוע ירי בצומת שבין מבוא דותן לחרמש, סמוך למקום בו נרצח מאיר תמרי הי"ד לפני שבועיים בלבד. אורדמן אב ל-5 שרק היום התבשר כי קיבל את תפקיד רבש"צ הישוב מבוא דותן, משחזר את רגעי הפיגוע.

אודרמן סיפר על רצף האירועים: "עצרתי עם הרכב בצומת אפס בשול  כדי לדבר בטלפון כי אין קליטה בכל האזורים האלה. בדיוק אחרי דקה שתיים מגיע רכב לבן, נצמד אליי, פותח חלון אחורי. רכב מושחר. מוציא M16, מתחיל לירות עליי ממש טווח בי". עוד המשיך ותיאר: " אני קולט שאני עדיין בחיים בדרך נס, בניסי ניסים. מוציא את האקדח שלי, משיב באש. ואז שומע שהם אומרים להם (בערבית) רוח רוח. הוא בורח. להבנתי, אחר כך היה המשך קרב יריות עם חיילים".

"אני בנס יצאתי בחיים, לפני שבועיים מאיר הי"ד נרצח"

עוד אמר אורדמן: "אני קורא מפה לממשלת ישראל לחסום את כל המעברים שם כל האופציות שיש לפלסטינים והמחבלים לנהוג שם על הציר ולצאת למבצע לחיסול הטרור באזור צפון השומרון, שהפך להיות פשוט המערב הפרוע", לדבריו: "זה מאפשר ירי ללא הפסקה. אני בנס יצאתי בחיים, לפני שבועיים מאיר הי"ד נרצח. אנחנו לא רוצים עוד אנשים כאלה, לא רוצים עוד סיפורים כאלה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב גם הוא: "מנחם אב ל- 5 יצא בנס. אנחנו לא מוכנים להמשיך לסמוך על הנס!! לא מוכנים להמשיך ללוות אלמנות ויתומים לבתי הקברות! אנחנו דורשים מבצע התקפי לאיסוף הנשקים ברשות הפלסטינית הטרוריסטית עכשיו! אנחנו דורשים להחזיר את המחסומים.  מי שפתח את המחסום התיר את דמנו!  אנחנו לא נמשיך להיות סוג ת' במדינה שלנו!".