מקומם: המחבל שרצח את בני הזוג כדורי - חוקר את משפחתם

המחבל שנשבע אמונים לדאעש ורצח את בני הזוג כדורי ב-2019, עורך בבית המשפט המחוזי חקירה נגדית לבני המשפחה, זאת לאחר שעורך דינו ביקש להשתחרר מהתיק | לבקשת המשפחה, פרגוד הוצב בינהם לבין המחבל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/05/23 10:38 יא בסיון התשפג

מקומם: המחבל שרצח את בני הזוג כדורי - חוקר את משפחתם
המחבל וסים אסעיד, עורך דינו ביקש להשתחרר. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חקריה נגדית: בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשך היום (ד') שלב ההוכחות במשפטו של המחבל וסים אסעיד שרצח שלושה בני אדם וביניהם את בני הזוג כדורי, לאחר שהצטרף לדאעש. את החקירה הנגדית עורך המחבל בעצמו, זאת לאחר שעורך דינו מטעם הסנגוריה הציבורי, מוסטפא יחיא, ביקש להשתחרר מהתיק לאחר שאסעיד ביקש ייצוג "בסגנון דאעש". בית המשפט לא אפשר זאת ועורך הדין מייצג את המחבל באופן חלקי.

לבקשת המשפחה: הוצב פרגוד בינם לבין המחבל

למרבה הזוועה, יאלצו בני משפחתם של הזוג כדורי, לענות לשאלותיו של המחבל, לבקשתם הוצב פרגוד ביניהם לבין המחבל על מנת שלא ייאלצו לראות את פניו. המחבל כאמור, דרש מעורך דינו להגיד בדברי ההגנה ש"זה מצווה להרוג יהודים", עורך הדין סירב והמחבל חוקר את בני המשפחה בעצמו.

המחבל וסים אסעיד

המחבל וסים אסעיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח הדיון אמרה שרי, ביתם של בני הגוז כדורי על אירוע הערב הקשה ב-2019: "בפעם הראשונה שנכנסו לבית הוריי, אני והאחים שלי, ראינו שהבית היה בצורה של פוגרום. לא משהו שגדלנו בו. עשו מהבית חיריה".

במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה. עוד עלה כי יום קודם לכן ניסה אסעיד לדקור נערה נוספת, הדר בצלאלי, באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני. בחקירתו של המחבל עלה כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר. 

עקב אחר יהודה כדורי לביתו שם רצח את בני הזוג

בכתב האישום שהוגש נגד אסעיד נכתב כי בשנת 2014 נשבע אמונים לארגון דאעש ולאחר מכן נכנס לישראל על מנת לרצוח יהודים. יום לאחר שניסה לרצוח את בצלאלי, הגיע שוב לאותו אזור והבחין ביהודה כדורי ז"ל. הוא עקב אחריו לביתו שם רצח את בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל ונמלט .