הפלשתינים דיווחו על ניסיון שיגור טיל לעבר צפון השומרון - צה"ל איתר משגר דמה

לוחמי צה"ל שפעלו באזור ג'נין איתרו את משגר הדמה של הרקטה בו עשו המחבלים שימוש. רבש"צ הישוב שקד: "בשונה מהמצב בעזה, צה"ל נמצא בכל השומרון, שולט בשטחי הכפרים סביבנו ומונע את האפשרות שייווצר מצב דומה לזה שבעוטף עזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/05/23 19:02 ד בסיון התשפג

הפלשתינים דיווחו על ניסיון שיגור טיל לעבר צפון השומרון - צה"ל איתר משגר דמה
צפון השומרון | , צילום: Doron Horowitz/FLASH90

כוח צה"ל שפעל היום (ד') במרחב חטיבת מנשה, אזור ג'נין, איתר משגר דמה בכפר נזלת עיסא שמצפון לטול כרם, והוא הועבר לטיפול כוחות הביטחון. המשגר נמצא לאחר שמחבלים טענו כי ניסו לשגר אמש רקטה לעבר היישוב שקד שבצפון השומרון.

"צה"ל נמצא בכל השומרון"

יהב עצמון, רבש"צ הישוב, כתב לתושביו: "בשעות האחרונות פורסם סרטון ברשתות הערביות בו מוצג לכאורה מעין 'טיל' קטן מכוון לשקד ועליו כיתוב בערבית. האתר זוהה והאירוע נחקר כעת על ידי צה"ל". 

עוד הוא כתב לתושבים כי "המחבלים שמצליחים פחות בשטח מול צה"ל עושים מאמצים לערער את הביטחון שלנו בדרך הקלה ביותר, הפצת תעמולה בתקשורת. כידוע בשונה מהמצב בעזה, צה"ל נמצא בכל השומרון, שולט בשטחי הכפרים סביבנו ומונע את האפשרות שיווצר מצב דומה לזה שבעוטף עזה".

בדף שהוצמד לרקטה נכתב כי "חטיבת אל-עיאש" היא העומדת מאחורי הפעולה, וכי מדובר טיל קאסם 1. "הפעם הבאה תהיה עוצמתית יותר", נכתב על הדף.

"תוצאה ישירה של הגירוש מצפון השומרון"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר על המשגר והרקטה כי "זו עוד תוצאה ישירה של הגירוש מצפון השומרון. במקום בו אין התיישבות יש טרור. יש לצאת למבצע צבאי נחוש כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית, כפי שנעשה לפני 20 שנה לבצע את חומת מגן 2, ויש לעשות זאת בטרם יהיה מאוחר".