הכנסת ספר תורה בבית הכנסת של לוחמי הימ"ס: "לחזק את חוסנם ורוחם של לוחמינו"

במעמד של מאות מלוחמי מג"ב, הוכנס ספר תורה מהודר לבסיסם של לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול ירושלים | רב מג"ב, רפ"ק יצחק בלייכבלד: "ספר תורה לפני חג מתן תורה זו אמירה שאנחנו במג"ב נחזיק ביד אחת את הנשק וביד השנייה את התורה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/23 09:26 ג בסיון התשפג

הכנסת ספר תורה בבית הכנסת של לוחמי הימ"ס: "לחזק את חוסנם ורוחם של לוחמינו"
אות בספר התורה של הימ"ס | , צילום: דוברות המשטרה

לוחמי הימ"ס נמצאים בחזית המלחמה הקשה כנגד הטרור בישראל ומסכנים את חייהם באופן יום-יומי, כאשר רבים ממבצעי יחידת המסתערבים כלל לא מפורסמים בכלי התקשורת ונשארים חסויים. אתמול (ב') זכו מאות לוחמים ולוחמות מהיחידה להכניס ספר תורה לבית הכנסת בבסיסם. באירוע השתתפו מפקד מג"ב, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, רב המשטרה, רב מג"ב, והראשל"צ הרב יצחק יוסף שהגיע להודות ללוחמים. באירוע השתתפו גם בני משפחת צאיג שעלו ארצה לפני מספר חודשים, ותרמו את הספר.

עשרות הלוחמים והמפקדים הנרגשים כתבו אות בספר התורה, ולאחר מכן הוכנס הספר בשירה ובריקודים לבית הכנסת. הלוחמים שהשתתפו בהכנסת ספר התורה החלו את יומם בכינוס מסורתי לקראת חג השבועות בו למדו על החג.

"ספר התורה של כלל עם ישראל"

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ציין בדברי ברכתו את אומץ רוחם של הלוחמים ואמר: "לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים, במורשת של אומץ וגבורה משלבים אמונה ורוח לחימה כבר שלושה עשורים. לוחמים אמיצים אשר בגופם מסכלים טרור ומשמשים חומת המגן של אזרחי ישראל. זו זכות אדירה שתעמוד לכל היוזמים, התורמים ולעמותת הימ"ס שעמלו באהבה רבה כדי לחזק את חוסנם ורוחם של לוחמינו". 

"מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שיבח במילים חמות את לוחמי הימ"ס על פועלם היומיומי בהגנה על תושבי העיר והארץ, וציין כי "ספר התורה שהוכנס לבית הכנסת של לוחמי הימ"ס הוא ספר התורה של כלל עם ישראל ושל כל כוחות הביטחון המשרתים במחוז ירושלים". 

הראשל"צ יוסף ורב מג"ב בלייכבלד |

הראשל"צ יוסף ורב מג"ב בלייכבלד | צילום: דוברות המשטרה

"ביד אחת נשק וביד השנייה התורה"

רב משמר הגבול, רפ"ק יצחק בלייכבלד, העלה על נס את תרומת ספר התורה דווקא ללוחמים המיוחדים של היחידה. "מדובר בחוב של כבוד ובמטען של עוצמה שיגן על הלוחמים ועל לוחמי מג"ב האחרים. ספר תורה לפני חג מתן תורה זו אמירה שאנחנו במג"ב נחזיק ביד אחת את הנשק וביד השנייה את התורה שמכניסה בנו כוחות לשמור להגן ולהילחם והכל בענווה".

רב המשטרה, נצ"מ רני ברכיהו, שיבח את לוחמי מג"ב ואת שוטרי המחוז: "מעבר לרצון הטבעי שבכל אדם , עיקרו הוא רצון לתרום ולסייע, כאן מדובר בקבוצה גדולה של אנשים שכל מה שהם רוצים זה רק להגן על המדינה ועל החיים של כל אחד ואחד. מדובר פה ברצון עמוק מאוד הטבוע בכל אחד מהלוחמים". 

רב המשטרה ברכיהו בבית הכנסת במטרה הארצי |

רב המשטרה ברכיהו בבית הכנסת במטרה הארצי | צילום: כיפה