גלנט חשף: "איראן מקימה בסיסי טרור צפים בים התיכון"

שר הביטחון, יואב גלנט חשף כי איראן מסבה אוניות מסחר לכלי שיט צבאיים חמושים בכטב"מים ומערכות טילים כדי לייצר בסיסי טרור במרחב הימי במזרח התיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 19:37 ב בסיון התשפג

גלנט חשף: "איראן מקימה בסיסי טרור צפים בים התיכון"
יואב גלנט שר הבטחון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט, חשף הערב (ב') בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן, גזרה חדשה בה פועלים לאחרונה הכוחות הימיים של משמרות המהפכה, ליצירת "בסיסי טרור צפים". כמו כן, השר גלנט פירט על הדרכים להתמודדות עם איום הגרעין האיראני ופעולות הטרור שנוקטת איראן באזור.  

בדבריו בכנס, שר הביטחון פירט את התוכנית האיראנית להסבת אוניות מסחר לכלי שיט צבאיים, חמושים בכטב"מים, מערכות טילים ומודיעין מתקדמות, ופעילותם להצבת הכלים במרחבים ימיים למשך זמן ממושך הרחק מאיראן.

דבריו של גלנט בכנס הרצליה (ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון):

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"איראן מתנהלת כמו אוסף כנופיות, ולא כמו מדינה מתוקנת"

שר הביטחון גלנט תקף את התוכנית ואמר כי "זוהי מדיניות פיראטית מדאיגה, איראן מתנהלת כמו אוסף כנופיות, ולא כמו מדינה מתוקנת. בסיסי הטרור הצפים, הם המשך ישיר לטרור הימי אותו משליטה איראן ברחבי המפרץ הפרסי והים הערבי ופועלת להרחיבו לאוקיינוס ההודי, הים האדום ואף לחופי הים התיכון. מדובר במדיניות מגובשת ומתוכננת, שנועדה לאיים על נתיבי השיט והטיס, הן הצבאיים והן האזרחיים, ולייצר מצב של הכרזת איום תמידי במרחב הימי".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בסיום דבריו, השר גלנט הציג את תפיסתו לפתרון בעיה זו. "רק שיתוף פעולה בינלאומי ויצירת קואליציות נגד הטרור המופץ מטהרן, לצד הצבת איום צבאי אמין למול כל זירה – יובילו להתמודדות מיטבית עם הטרור האיראני - באוויר בים וביבשה".