חודשיים לאחר הפיגוע: צה"ל יהרוס את בית המחבל שרצח את האחים יניב הי"ד

חודשיים לאחר הפיגוע בו נרצחו האחים סמל-ראשון הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב הי"ד, צה"ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס את ביתו בו התגורר המחבל, עבד אלפתאח ח'רושה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 10:19 כ באייר התשפג

חודשיים לאחר הפיגוע: צה"ל יהרוס את בית המחבל שרצח את האחים יניב הי"ד
צילום: באדיבות המשפחה

חודשיים וחצי לאחר הפיגוע בו נרצחו האחים סמל-ראשון הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב הי"ד, צה"ל הודיע היום (ה') על כוונתו להחרים ולהרוס את ביתו בו התגורר המחבל, עבד אלפתאח ח'רושה. המחבל, חוסל במהלך חג הפורים, שבוע אחרי הפיגוע, וביתו מופה על ידי הכוחות שבועיים לאחר מכן.

נזכיר כי בחודש שעבר, מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס,  חתם על צווי הריסה לבית המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצח אור אשכר הי"ד  ולבית המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת שבי שומרון בו נפל לוחם סיירת גבעתי עידו ברוך הי"ד. 

חווארה

זירת הפיגוע בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

היוזמה המרגשת לזכרם של יגל והלל יניב הי"ד

חניכי שנת השירות של "קדמה - התיישבות צעירים" בישוב מעלה אפרים שבבקעת הירדן, הקימו בימים האחרונים פינה חמה לחיילים בישוב חמדת שבבקעת הירדן, בשיתוף פעולה עם תושבי הישוב. את הפינה הם הקימו לזכרם של יגל והלל יניב ז"ל, שנרצחו בפיגוע רצחני בכפר חווארה לפני מספר שבועות. מי שהיה שותף להקמת הפינה החמה הוא בן דודם של יגל והלל, אלעד לובר, שהוא גם מנהל תכנית ש"ש בארגון קדמה. 

צילום: התיישבות צעירים

"לאחר הרצח החלטתי שאני רוצה לעשות משהו טוב עבור עם ישראל, עבור החיילים שלנו, בדיוק כמו שיגל והלל חשבו תמיד איך לעזור ואיך לתת מעצמם", מספר בן דודם, אלעד. "חניכי שנת השירות של קדמה ממעלה אפרים קפצו על המשימה ויחד עם תושבי הישוב חמדת שיפצנו מבנה והקמנו לחיילים פינה חמה שתשרת אותם ותהיה עבורם מקום לנוח ולהתרענן".