צפו "יש פה ילד בחוץ - חדל": צה"ל עצר תקיפה לאחר שזיהה בלתי מעורבים

במהלך תקיפת מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי על ידי כלי טיס של צה"ל, זוהו שני ילדים בלתי מעורבים בטווח התקיפה. בעקבות הזיהוי, המטוס חדל את התקיפה | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 07:37 כ באייר התשפג

"יש פה ילד בחוץ - חדל": צה"ל עצר תקיפה לאחר שזיהה בלתי מעורבים
צילום: דובר צה"ל

במסגרת מבצע "מגן וחץ"מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. במהלך תקיפת מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ביממה האחרונה על ידי כלי טיס של צה"ל, זוהו שני ילדים בלתי מעורבים בטווח התקיפה. בעקבות הזיהוי, המטוס חדל את התקיפה.

צפו בתיעוד: צה"ל עצר תקיפה לאחר שזיהה בלתי מעורבים (דובר צה"ל):

4 הרוגים בלתי מעורבים, בהן ילדה בת 10 נהרגו בעקבות ירי כושל של ארגון הג'יהאד 

מתחילת מבצע "מגן וחץ" זוהו 108 שיגורים כושלים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. באחד המקרים נהרגו ראמי שאדי חמדאן, בן 16 ואחמד מוחמד אל שבאכי, בן 51 מבית חאנון, כתוצאה משיגור כושל שנעשה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי.

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

בנוסף, נהרגו לין בלאל עבד אלסלאם לוח, בת 10 ויזן ג'ודה עליאן, בן 16 כתוצאה מירי כושל שנעשה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעיר עזה.ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני יורה ללא הבחנה לעבר העורף הישראלי, מסכן ופוגע בתושבי הרצועה כאשר כ-25% מהשיגורים שביצע היום נפלו בשטח הרצועה.

בתקיפה לילית ממוקדת: חוסל ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי

מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו הלילה (ה') את עלי ע'אלי, מפקד המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס שברצועה. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי ג'יהאד נוספים שהיו עמו בדירת המסתור. למרות החיסול והתקיפות ברצועה, לילה שקט עבר על עוטף עזה וביישובי הדרום.

צילום: דובר צה"ל

ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר".  ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו.