"על טעויות משלמים": מתאם פעולות הממשלה בשטחים במסר תקיף

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליון, פנה לתושבי עזה והבהיר כי מי שאחראי לתקיפות ברצועה הם פעילי הג'יהאד האסלאמי: "במקום להגן עליכם הם מסכנים אתכם ואת משפחותיכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 15:58 יט באייר התשפג

"על טעויות משלמים": מתאם פעולות הממשלה בשטחים במסר תקיף
צילום: Yossi Zeliger/FLASH90

מתאם פעולות הממשלה בשטחיםאלוף רסאן עליאן, פנה היום (ד') לתושבי רצועת עזה דרך עמוד הפייסבוק שלו בשפה הערבית (אלמונסק), בעקבות סיכול בכירי הג'יהאד האיסלאמי שקידמו ומימוש פעולות טרור נגד ישראל. 

המתפ"ש הטיל על הג׳יהאד האיסלאמי את האחריות המלאה לפגיעה ביציבות הביטחונית ברצועת עזה. "תושבי עזה, הנהגת הג'האד האסלאמי עשתה טעות ועל טעויות משלמים.ההנהגה והאחראים מטיילים בחו"ל ומבתי המלון שולחים את אנשיהם לירות רקטות לעבר ישראל.  במקום להגן על הצרכים שלכם, על האופק הכלכלי, על השיפור במצבכם הם מסכנים אתכם ואת משפחותיכם, על אירועים שקריים שלא נוגעים בכלל לעזה". 

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה צילום: Ail Ahmed/Flash90

החמאס והג'יהאד משלבים ידיים ומאיימים: "הכיבוש יקבל שיעור גדול"

בחמאס איימו כי הם יהיו שותפים לתגובה נגד ישראל. "הנהגת ההתנגדות הניחה על השולחן את כל האופציות כשההערכה היא שישראל פתחה במערכה בעיתוי שרצתה. התגובה תהיה מאוחדת דרך חמל הפלגים המשותף של ההתנגדות והכיבוש יקבל שיעור גדול והתגובות לא יהיו מוגבלות לפלג מסוים או לחזית מסוימת אלא לכל החזיתות יהיו מועמדות להשתתף בתגובה", אמר גורם בחמאס.

יחייא סינוואר, בחמאס מאיימים

יחייא סינוואר, בחמאס מאיימים צילום: Atia Mohammed/Flash90

עוד הוא הוסיף ואמר כי "הנהגת ההתנגדות שמה על השולחן את כל האפשרויות - על רקע ההערכה שהאויב פתח בקרב במועד שרצה, כדי להכניס את ההתנגדות למערכה תחת הכותרת 'תגובה על חיסול' ולא על הפשעים שהיא מתכוונת להעביר במצעד הדגלים ב-18 במאי".