"קבורה יהודית" והקשר לבנט: המסר האחרון של הצעירה שזוהתה כמחבלת

לאחר האירוע הקשה בו חיסלו מאבטחים בדרום הר חברון חיילת משוחררת שהתחזתה למחבלת ורצה לעברם, נחשפת ההתכתבות האחרונה עם חבר בו כתבה לו: "רוצה קבורה יהודית" | בעבר התארחה אצל בנט לאחר שנחשף סיפורה הקשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/05/23 08:03 יט באייר התשפג

"קבורה יהודית" והקשר לבנט: המסר האחרון של הצעירה שזוהתה כמחבלת
מחסום קלנדיה. ארכיון, צילום: פלאש 90

הטרגדיה בדרום הר חברון: האירוע הקשה אתמול (ג') בו חוסלה בחורה ישראלית שזוהתה כמחבלת במחסום בדרום הר חברון, עדיין מתוחקר. הצעירה, חיילת משוחררת שביקשה ליטול את חייה, החליטה להתחזות למחבלת וכך לסיים את חייה. עוד קודם לכן התכתבה הצעירה עם חבר וניסתה להבין את ההשלכות של מעשיה במידה ולא תמות באירוע. 

"אם תשמע על מישהי בחדשות תגיד להם שאני רוצה קבורה יהודית"

קצת לפני שיצאה למחסום, כתבה לחבר בוואטסאפ: "אם מישהו רוצה למות -יהודי רגיל ישראלי, שם בגדים של ערבי רץ עם אקדח אוויר לא אמיתי לכיוון מחסום בשטחים צועק אללה אכבר כי הוא רוצה שירו בו, כי הוא רוצה למות, ואז יורים לו רק ברגליים והוא נשאר בחיים. שמים אותו בכלא על זה? ואם כן לכמה זמן בערך ועל איזה סעיף".

בנט, אימץ את הצעירה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החבר השיב לה: "וואי שאלה קשה יש לך" בהמשך שאל אותה: "מישהו=את?". הצעירה השיבה: "אולי, לעולם לא נדע". בשלב זה התחיל החבר לחשוד ותהה אם לערב את המשטרה. בהתכתבות מאוחרת עוד יותר שחושף דניאל עמרם כתבה הצעירה: "אם תשמע על מישהי בחדשות תגיד להם שאני רוצה קבורה יהודית".

הקשר של הצעירה לנפתלי בנט

בתקופת כהונתו של נפתלי בנט כשר הביטחון, נזרקה הצעירה, שאז עוד הייתה חיילת צעירה, ממעון לנוער בסיכון. לאחר שהדבר קיבל סיקור תקשורתי, קיבלה החיילת הצעות רבות לאירוח, כאשר אחת מהן הייתה מלא אחרת ממשפחת בנט. בריאיון לערוץ 13 סיפרה: "בנט העיר אותי בבוקר והכין לי חביתה".