לאחר החיסולים בעזה - בחמאס מאיימים: "ישראל תשלם מחיר כבד"

ארגוני הטרור בעזה מאיימים בתגובה בעקבות חיסול שלושת הבכירים בג'יהאד האסלאמי | חמאס: "הציונים לא יוכלו להשיג את מטרותיהם ותכוניותיהם האגרסיביות. אנו דבקות במטרה עד להבסת הכיבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 09:34 יח באייר התשפג

לאחר החיסולים בעזה - בחמאס מאיימים: "ישראל תשלם מחיר כבד"
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

במהלך הלילה (בין שני לשלישי) הודיע צה"ל כי יצא למבצע "מגן וחץ" בעזה, במהלכו חיסל שלושה בכירים מהג'יהאד האסלאמי. במטרה להשאיר את חמאס מחוץ להסלמה, ישראל העבירה מסר כי המבצע הנוכחי ממוקד נגד הג'יהאד האסלאמי בעזה. למרות המסרים של ישראל, בחמאס הגיבו לחיסולים של הבכירים בג'יהאד ואיימו בתגובה.

 "ישראל תשלם מחיר כבד"

הזרוע הצבאית של חמאס איימה כי היא תגיב לחיסולים בעזה. "אנו רואים בכיבוש הציוני ובממשלתו הקיצונית הפאשיסטית את האחריות המלאה לפשע הנתעב הזה ולהשלכותיו החמורות, אנו מאשרים שהפשיעה והטרור המתגברים שלו נגד עמנו ברצועת עזה וברחבי הגדה המערבית, בירושלים, מסגד אל-אקצא המבורך, תשלם ישראל מחיר כבד. הציונים לא יוכלו להשיג את מטרותיהם ותכוניותיהם האגרסיביות. אנו דבקות במטרה עד להבסת הכיבוש".

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

מוחמד אל-הינדי, חבר הלשכה המדינית של הג׳יהאד האסלאמי אמר כי "האויב הישראלי ישלם את מחיר הפשע הבוגדני שלו. ההתנגדות ממשיכה ומסלימה, והיא שתקבע את סוף העימות הזה. מות הקדושים הוא כבוד עבורנו, וחיסול המפקדים מאיר לנו את דרך הג'יהאד".

אחרי החיסולים: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

התקיפות ברצועה נמשכו גם לאחר החיסולים הראשוניים, וכוחות צה"ל תקפו במתקנים לייצור אמל"ח, מתחמים צבאיים ותשתיות לוגיסטיות של ארגון הטרור. פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות וכבישים נחסמו בעוטף. 

תיעוד התקיפות בעזה (דובר צה"ל):

צה"ל תקף עשרה אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני. מטוסי ומסוקי קרב תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס וכן, אתר אשר שימש גם לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור. כמו כן, נתקפו שישה מתחמים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני, רובם שימשו כמחסני אמצעי לחימה וכתשתיות לוגיסטיות של ארגון הטרור.  בנוסף, נתקפה עמדה צבאית של ארגון הטרור בדרום הרצועה.