בעקבות הירי לשדרות: זו ההחלטה של ראשי המחאה

בעקבות ההסלמה בדרום והירי לעבר יישובי העוטף, מבטלים חברי ארגון "אחים לנשק" את ההפגנה שתוכננה מול ביתו של השר דיכטר: "ארגוני הטרור יפנימו שטעו בהערכת חוסנו של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 17:07 יא באייר התשפג

בעקבות הירי לשדרות: זו ההחלטה של ראשי המחאה
מחאת ארגון אחים לנשק, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסלמה בדרום: סמוך לשעה 15:30 ובמשך מספר דקות, נורה מטח רקטות גדול לעבר עוטף עזה והעיר שדרות, כתוצאה מהירי, נרשמו שלושה פצועים, אחד במצב קשה כאשר רקטה אחת נפלה בסמוך לאתר בניה בו שהו עובדים זרים. לאחר הירי מעזה, הודיעו במכללת ספיר על ביטול יום הלימודים.

אבי דיכטר

אבי דיכטר. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"שארגוני הטרור יפנימו שטעו בהערכת חוסנו של עם ישראל"

בעקבות הירי וההסלמה הביטחונית, מודיע ארגון המחאה "אחים לנשק" כי הוא מבטל את המחאה שתוכננה הערב מול ביתו של שר החקלאות, אבי דיכטר. בהודעת הארגון נכתב: "בשל ירי הטילים של אויבי ישראל על דרום הארץ אנחנו מבטלים את המחאה הערב באשקלון מול ביתו של דיכטר. נתגייס להגנה על המולדת כפי שעשינו עד כה כדי שארגוני הטרור יפנימו שטעו בהערכת חוסנו של עם ישראל ויוכנעו. אין לנו דמוקרטיה אחרת".

משרדי פורום קהלת, לפני מספר שבועות

מחאת "אחים לנשק" במשרדי פורום קהלת, לפני מספר שבועות צילום: Flash90

ההפגנה בקפלן ונאום ראש ממשלת ספרד

במהלך ההפגנה ובין הנאומים, הוקרן סרטון ברכה מפתיע של ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס. סנצ'ס, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית במדינה, אמר בסרטון: "ישראלים יקרים, אנחנו במפלגה הסוציאליסטית תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון וצדק ודמוקרטיה, למרות זאת, כפי שרבים מכם יודעים, אלו ערכים שאנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו, ושאנחנו צריכים לקדם ולהגן עליהן על בסיס יומי". י שהגיב לסרטון, הוא שר החוץ אלי כהן שכתב: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי של ישראל".