דיווחים: חבר פרלמנט ירדני נעצר בישראל בשל ניסיון הברחת נשק

שחבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, נעצר אמש במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה לשטחי יהודה ושומרון, כך לפי משרד החוץ הירדני: ""עוקבים עם כל הגופים הנוגעים בדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 19:17 ב באייר התשפג

דיווחים: חבר פרלמנט ירדני נעצר בישראל בשל ניסיון הברחת נשק
אמל"ח, ארכיון, צילום: דוברות משטרה

משרד החוץ הירדני אישר היום (א') את הדיווחים על כך שחבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, נעצר אמש במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה לשטחי יהודה ושומרון. מטעם משרד החוץ בעמאן נמסר כי "אנו עוקבים אחר הנושא ונוקטים בצעדים הנחוצים".  בישראל הטילו צו איסור פרסום על פרטי הפרשה, ולא נמסר מידע רשמי הנוגע אליה.

משרד החוץ הירדני: "עוקבים עם כל הגופים הנוגעים בדבר אחרי הסוגיה"

עוד ממשרד החוץ הירדני נמסר: "עוקבים עם כל הגופים הנוגעים בדבר אחרי הסוגייה של חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן שנעצר על ידי השלטונות הישראליים באשמת הברחת כמות של נשק וזהב". בתגובה לאירוע, אחד מחברי הפרלמנט הירדני, ח'ליל עטיה, קרא לרשויות השלטון לשחרר אותו באופן מיידי. 

אל-עדוואן הוא הוא עורך דין בעל תואר שני במשפט בינלאומי, נוסף לכך הוא חבר בוועדת פלסטין בפרלמנט הירדני ונחשב בירדן לאחד ממבקריו של ראש הממשלה, בישר חסאונה. על פי דיווחים באמצעי התקשורת הירדניים, ניסה אל-עדוואן להבריח קרוב ל-200 אקדחים ורובי סער וביניהם גם M-16, שהוסתרו בתוך שלושה תיקים.