אין נפגעים מחבלים ירו 3 רקטות נוספות לעבר הגולן - חיל האוויר תקף מתחם של צבא סוריה

מספר שעות לאחר ירי הרקטות הראשון, הגיע ירי של 3 רקטות נוספות - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח. תחילה, כוחות ארטילריים של צה"ל השיבו אש לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה, ובהמשך תקף גם חיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 07:26 יח בניסן התשפג

מחבלים ירו 3 רקטות נוספות לעבר הגולן - חיל האוויר תקף מתחם של צבא סוריה
כיפת ברזל בצפון | , צילום: Ayal Margolin/Flash90

סמוך לשעה 22:00 אמש (ש') נורו שלוש רקטות משטח סוריה לעבר דרום הגולן, כאשר אחת מהן נפלה בשטח פתוח סמוך למושב מיצר והיתר לא הגיעו לשטח ישראל. הלילה לאחר השעה 02:30 שלוש רקטות נוספות נורו על ידי מחבלים מסוריה לעבר רמת הגולן. הפעם, שתיים הגיעו לשטח ישראל - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח. ארגון "חטיבת ירושלים בסוריה" לקח אחריות על השיגורים שבוצעו מסוריה לעבר שטח ישראל.

"צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל אשר קורה משטחה"

לאחר כשעה משיגור הרקטות, כוחות ארטילריים של צה"ל השיבו אש לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה. צה"ל תקף גם באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק את המשגרים מהם בוצע הירי לעבר ישראל. באזור השעה 05:00 ועד ל-06:00 מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות נוספות בשטח סוריה, בהן מתחם צבאי של הדיוויזיה הרביעית, מכ"ם ועמדות ארטילריה המשמשות את צבא סוריה.

מדובר צה"ל נמסר: "כלל התקיפות בוצעו בעקבות ירי הרקטות שהתרחש מוקדם יותר הלילה משטח סוריה לעבר ישראל. צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל אשר קורה משטחה ולא יאפשר ניסיונות להפרת ריבונות ישראל".

בעקבות המצב, ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, לפתוח את המקלטים בכל ישובי המועצה. לפי ההודעה, "התושבים באזור זה מתבקשים לשהות בקרבת מרחב מוגן ולהישמע להוראות פיקוד העורף המתעדכנות בזמן אמת באפליקציה".

צבא סוריה בהודעה רשמית: "בשעה 5:00 בבוקר תקפה ישראל מהאוויר מכיוון רמת הגולן לעבר כמה יעדים באזור דרום סוריה. מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו בהצלחה חלק מהטילים. נגרם נזק באתרים שהותקפו".

מי את הדיוויזיה הרביעית?

הדיוויזיה המשוריינת הרביעית היא דיוויזיית משמר משוריינת של הצבא הסורי הממוקמת בדמשק ותפקידה להגן על מוסדות ואנשי השלטון של סוריה. אחיו הצעיר של הנשיא בשאר, מאהר אל-אסד מפקד על החטיבה המשוריינת ה-42 בדיוויזיה ולמעשה מפקד דה-פקטו על הדיוויזיה כולה, זאת לצד תפקיד פיקודי דומה בדיוויזיית משמר הרפובליקה.

היא נחשבת לאחת היחידות היוקרתיות, המקצועיות והמאומנות ביותר בצבא הסורי. היא מורכבת מרוב של כ-80% חיילים וקצינים ממוצא עלווי, מיעוט אתני בסוריה שאליו משתייכת משפחת השלטון והנשיא אסד. בסיס האם של הדיוויזיה נמצא בשטח צבאי צפונית לפרברי דמשק, מספר קילומטרים דרום-מערבית לבסיס של משמר הרפובליקה.