צפו "המטרה נפלה": תיעוד יירוט המל"ט מעל שמי עזה

צה"ל פרסם תיעוד של יירוט כלי טיס בלתי מזוהה מעל שמי רצועת עזה על ידי מטוס של חיל האוויר | הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 20:11 יב בניסן התשפג

"המטרה נפלה": תיעוד יירוט המל"ט מעל שמי עזה
צילום: דובר צה"ל

כלי טיס בלתי מזוהה יורט הבוקר (ב') מעל שמי רצועת עזה. הכלי זוהה בשמי הרצועה והיה במעקב שליחידת הבקרה של חיל האוויר עד ליירוטו. הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב. בדובר צה"ל פרסמו תיעוד בו נראה הכלי מעל שמי עזה ומיורט על ידי חיל האוויר.

צפו בתיעוד:

בצה"ל מעריכים: המל"ט שחדר לצפון - איראני

מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל הוזנקו לאחר שאמש (א') זוהה כלי הטיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, והופל בשטח פתוח בצפון. מתחקור ראשוני בצה"ל מעריכים כי כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט אמש לאחר שחדר מסוריה הוא מתוצרת איראן. עוד נמסר כי האירוע נמצא בהמשך תחקור לאחר שנאספו חלקים של הכלי שיורט.

ארכיון: מטוס של חיל האוויר בפעולה

ארכיון: מטוס של חיל האוויר בפעולה צילום: פלאש 90. עופר צידון

נזכיר כי צה"ל מסר כי כלי הטיס לא היווה סכנה בשום שלב. על פי המדיניות של צה"ל, לא הופעלה התרעה בעקבות האירוע. כוחות הביטחון ערכו חיפושים אחר שרידי כלי הטיס על מנת להעריך באיזה כלי מדובר ומהן הנסיבות בהן נכנס לישראל. בין השאר נבדקה האפשרות כי מדובר בתקיפה איראנית, בתגובה על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה אמש.