חיל האוויר פרסם תמונה נדירה - צובעים את המסוקים מחדש

בחיל האוויר החליטו לצבוע מחדש את מסוקי העטלף הייחודיים. בחיל בחרו בצבע כחול מטאלי. פורסמה תמונה מיוחדת של המסוק הצבוע: "קבלו את המראה החדש"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 12:54 יא בניסן התשפג

חיל האוויר פרסם תמונה נדירה - צובעים את המסוקים מחדש
מסוק הינשוף, חיל האוויר משנה את הצבע, צילום: shutterstock

צובעים מחדש: בחיל האוויר החליטו כי מסוקי העטלף של החיל ייצבעו מחדש. בחיל החליטו כי הצבע החדש שיהלום את המסוקים יהיה כחול מטאלי עמוק. בחיל פרסמו תמונה מיוחדת של המסוק וכתבו: "המסוקים בעלי המראה הייחודי ביותר משנים את צבעם, קבלו את המראה החדש של מסוקי העטלף".

התמונה ששחרר חיל האוויר:

מסוק העטלף בצבעו החדש

מסוק העטלף בצבעו החדש צילום: חיל האוויר

מיועד לבצע מגוון משימות צבאיות

מסוק הפנתר הוא הגרסה הצבאית של היורוקופטר AS365 דופין, מסוק בינוני, דו-מנועי רב תכליתי. הפנתר מיועד לבצע מגוון משימות צבאיות, כולל תובלת סער, ניהול אש, לוחמה נגד צוללות, לוחמה נגד כוחות שטח, חיפוש והצלה ופינוי רפואי. בחיל האוויר נקרא המסוק עטלף.

מסוק "עטלף" |

מסוק "עטלף" של חיל האוויר | צילום: דובר צה"ל

מדינת ישראל תוכל להשתמש בכספי הסיוע האמריקאי

את  המסוקים של חיל האוויר, רכשה מדינת ישראל מחברת בת של חברת איירוספסיאל שממוקמת בארצות הברית, חברת "אמריקן איירוספסיאל". הסיבה לרכישה מחברת הבת היא בכדי שמדינת ישראל תוכל להשתמש בכספי הסיוע האמריקאי על מנת לרכוש את המסוקים. המסוקים הראשונים הגיעו לישראל בשנת 1996. 

המסוקים נרכשו מחברת בת של חברת איירוספסיאל הפועלת בארצות הברית, "אמריקן יורוקופטר", כדי שמדינת ישראל תוכל להשתמש בכספי הסיוע האמריקאי המחייבים רכש מארצות הברית