מתיחות בירושלים, הפגנות בתל אביב וסקר דרמטי: סיכום חדשות השבת

במהלך ליל שישי, נורה תושב חורה בידי שוטרים בעיר העתיקה. במשטרה טוענים כי מדובר בפיגוע וכי המחבל תקף שוטר וחטף את נשקו | למרות ההידברות: התחדשו הפגנות מתנגדי הרפורמה המשפטית | סקר אולפן שישי: גנץ פותח פער על נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/23 20:01 י בניסן התשפג

מתיחות בירושלים, הפגנות בתל אביב וסקר דרמטי: סיכום חדשות השבת
כוחות הביטחון בעיר העתיקה, מתוח בירושלים, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ערב מתוח בבירה: במהלך הלילה שבין שישי לשבת נורה למוות מוחמד אלעסיבי, תושב חורה בעיר העתיקה בירושלים. אלעסיבי, בן 26 נורה לאחר שלטענת המשטרה ניסה לחטוף את נשקו של שוטר בעת שנעצר לבידוק בלילה שבין שישי לשבת בירושלים. למקרה אין תיעוד ובמשטרה מדגישים כי מדובר בפיגוע.

במהלך היום, במשטרה סיפקו את גרסתם לאירוע ואמרו כי במהלך הבדיקה הוא התנפל על אחד השוטרים, תקף אותו וניסה לחטוף אקדח שהיה על גופו ואף הצליח לירות שני כדורים לפני שנורה. לטענת המשטרה מדובר במחבל ש"התחזק בתקופה האחרונה מאוד מבחינה דתית". במשטרה הדפו טענות לגבי העובדה כי לא פורסם תיעוד של המקרה וטענו כי באזור המדובר לא היו מצלמות אבטחה.

מתיחות בירושלים

מתיחות בירושלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בהודעת המשטרה נכתב: "מכל הבדיקות והעדויות עד כה עולה כי מדובר בפיגוע ירי שכלל חטיפת נשק משוטר", עוד נכתב, "המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שביקש מהחשוד לצאת החוצה, וניסה לחטוף את האקדח המאובטח שהיה על גופו של השוטר".

למרות ההידברות, הפגנת מתנגדי הרפורמה בתל אביב

זה שבוע 13 ברצף ועל רקע מאמצי ההידברות בין הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא, בשעה זו מפגינים אלפי מתנגדי הרפורמה המשפטית בתל אביב. מארגני המחות לא עומרים את המחאות בעקבות ההידברות וטוענים כי שהממשלה "מנסה להרדים את המחאה. 

ההפגנה הערב

ההפגנה בתל אביב צילום: Erik Marmor/Flash90

בין היתר, מתרצים אנשי המחאה את ההפגנה הערב באישור המשמר הלאומי. המחאה החלה בצעדה שהגיעה לבסוף לרחוב קפלן שם מתרחשת ההפגנה המרכזית. בין הנואמים בהפגנה נמצא גם בן דודו של ראש הממשלה, נתן נתניהו. בהפגנה בירושלים ינאם הסופר דוד גרוסמן.

סקר חדש: גנץ עוקף את נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

בסקר אולפן שישי ששודר ב"חדשות 12" נבדקה התאמת ראשי המפלגות לראשות הממשלה, ברקע שיחות ההידברות בבית הנשיא מקבל יו"ר המחנה הממלכתי תוצאת שיא מבחינתו עם 38 אחוז בקרב ישיר מול נתניהו שמקבל 31 אחוז בלבד. מול לפיד נתניהו גם לא מצליח לעקוב והשניים עומדים על פי הסקר ביחד על 32 אחוזי התאמה לתפקיד.

בני גנץ

בני גנץ, סקר מחמיא. צילום: Erik Marmor/Flash90