המוסד בהודעה חריגה: הפרשייה שנחשפה ביוון חמורה

לאחר שדווח כי נעצרו ביוון שני חשודים בביצוע פיגוע נגד ישראלים, משרד ראש הממשלה פרסם תגובה בשם המוסד: "מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 20:26 ו בניסן התשפג

המוסד בהודעה חריגה: הפרשייה שנחשפה ביוון חמורה
יוון, צילום: shutterstock

בתגובה לפרסומים ביוון, לפיהם נעצרו שני חשודים ממוצא איראני שתכננו לבצא פיגוע טרור נגד ישראלים באתונה, ממשרד ראש הממשלה נמסרה הערב (ג') תגובה בשם המוסד: "המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".

"הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל", כך נכתב בתגובה.

צילום: shutterstock

נחשף כי התשתית שפעלה ביוון - חלק מרשת איראנית רחבה

עוד נכתב כי, לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה מדינות רבות. 

נזכיר כי משטרת יוון הודיעה הערב על מעצרם של שני חשודים שתכננו לבצע פיגועי טרור נגד "יעדים ישראליים" בבירה אתונה -  בית החב"ד באתונה והמסעדה הכשרה. החשודים הם אזרחים פקיסטנים בני 27 ו- 29 ממוצא איראני, ועל לפי החשד לוקחים חלק ברשת טרור בינלאומית תחת הדרכה איראנית.

"המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול"

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לפרשייה ואמר כי "מעצר המחבלים שתכננו לבצע פיגועי טרור באתונה מהווה הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי במאבק למול הטרור ומחולליו", לדבריו: "המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול על מנת להבטיח כי בכל מקום שבו איראן תבקש לפעול נגד אזרחנו, היא תיתקל במענה אפקטיבי".