הרבש"צים נערכים לרמדאן: "יש התרעות מאוד חריגות"

בשיחה עם חדשות כיפה, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית, איתי הופמן מספר על היערכותם לקראת חודש הרמדאן: "תגברנו את הכוננות וערכנו תרגילים על מנת להכניס את המערכת כולה לדריכות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/03/23 12:11 א בניסן התשפג

הרבש"צים נערכים לרמדאן: "יש התרעות מאוד חריגות"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאמינים רבים מוסלמים ברחבי העולם החלו אמש (ד') לציין את חודש הרמדאן, החודש התשיעי והקדוש בלוח השנה המוסלמי. תקופה זו, עם שילוב של חג הפסח, נחשבת לאחת התקופות הנפיצות המאתגרות את המערכת הביטחונית, בעקבות התרעות רבות על כוונתם של מחבלים לבצע פיגועים כנגד אזרחי ישראל. 

"השנה יש המון התרעות מאוד חריגות בכל הגזרות ממטולה ועד אילת"

בשיחה עם חדשות כיפה, איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית והרבש"ץ של קיבוץ מעוז חיים, מספר על ההערכותם לקראת חודש הרמדאן. "ההיערכות שלנו מתבטאת בהגברת הכוננות ותגבור מערך האבטחה, כולל תרגולות של הביטחון היישובי לפני חודש הרמדאן על מנת להכניס את המערכת כולה לדריכות ויכולת מתן תגובה מיידית לכל תרחיש. במהלך הרמדאן, הרבש"צים יצטרכו לתת הרבה יותר מענה ביטחוני, אם זה להיות נוכחים בשטח או לזהות דברים חריגים באזור היישובים, תנועות חשודות, ולהעלות את רמת הדריכות של מחלקות הגנת הישובים במערך הביטחוני בכלל ביישוב".

הר הבית, רמדאן 2022

הר הבית, רמדאן 2022 צילום: Jamal Awad/Flash90

הופמן ציין כי השנה, בשונה משנים קודמות, ישנם התרעות ביטחוניות רבות. "השנה יש המון התרעות מאוד חריגות בכל הגזרות ממטולה ועד אילת. יש התרעות פח"ע רבות ואנחנו נתמודד עם זה. אנחנו חלק מהמערך הביטחוני שפועל צמוד לצבא, אנחנו משתפים פעולה עם המשטרה פעולה מלא עם שר החוץ הביטחון משטרה גורמים נוספים על מנת לסכל וכל ניסיון ולמנוע כל ניסיון טרור,  אם זה טרור חקלאי זה טרור שאנחנו לא יודע לאומני או הפיגוע".

"משרד בביטחון הבטיח באוקטובר האחרון שתוך 3 חודשים הוא יטפל בסוגיה ועד עכשיו זה לא טופל"

במהלך השיחה, הופמן התייחס למחאתם של הרבש"צים נגד משרד הביטחון, שטרם טיפלו בתנאי תעסוקתם. "אין לנו שום סמכות, שום ביטוח. אנחנו מקבלים 7,000 שקל בחודש וזמינים 24/7 קופצים לכל אירוע ומשרד הביטחון לא מכיר בנו. בעבר היינו תחת היו משרד הביטחון, הפריטו את זה והתאגדנו כולנו תחת ההסתדרות הלאומית ואנחנו עכשיו בעיצומו של מאבק. משרד בביטחון הבטיח באוקטובר האחרון שתוך שלושה חודשים הוא יטפל בסוגיה ועד זה לא טופל".

יואב גלנט |

"מצפים משר הביטחון יואב גלנט בקדנציה הזאת שיפתור את הסוגיה". יואב גלנט | צילום: Sraya Diamant/Flash90

יו"ר ארגון הרבש"צים ציין כי למרות המחאה, הם ימשיכו להגן על היישובים וכי הם מצפים מהשר גלנט לטפל בסוגיה. "יש לנו את הבעיות של הסמכויות ותנאי ההעסקה אבל אנחנו עדיין נותנים את המענה ואת היכולת. אנחנו מצפים משר הביטחון יואב גלנט בקדנציה הזאת שיפתור את הסוגיה. אנחנו מאמינים שאנחנו אנשי ביטחון לכל דבר תחת משרד הביטחון. כמו שיש צבא,  משטרה וכיבוי אש תחת משרד ממשלתי, כך גם הרשב"צים צריכים עם סמכויות, פיתוח ותנאים מתאימים".