שבוע לאחר הפיגוע: דודם של האחים יניב הי"ד הותקף באבנים בחווארה

דודם של האחים הלל ויגל יניב הי"ד, נסע לישוב הר ברכה כדי לבקר את המשפחה השכולה, והותקף באבנים בחווארה בידי מחבלים ערבים סמוך לזירת הרצח

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 22:20 יג באדר התשפג

שבוע לאחר הפיגוע: דודם של האחים יניב הי"ד הותקף באבנים בחווארה
צילום: ללא

שבוע לאחר הפיגוע הקטלני בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה, עשרות מחבלים ערבים ביצעו הערב (ב') יידוי אבנים בכביש המרכזי בעיירה לעבר רכבים ישראלים שעברו בכביש. המחבלים עמדו על שפת הכביש ורגמו את הרכבים מטווח אפס. לפחות ארבעה רכבים נפגעו. בין המותקפים הוא דודם של האחים יניב, שנסע הערב לישוב הר ברכה כדי בקר את המשפחה השכולה.

"חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום"

תושב הישוב הר ברכה שנקלע למקום, סיפר כי החיילים שהיו במקום לא פעלו כדי למנוע את ידויי האבנים. "נסעתי עם הבן שלי לצומת תפוח, באמצע חווארה ראיני התקהלות מטורפת של עשרות ערבים עם אבנים. חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום. חמישה ערבים ליד עם אלות בייסבול. הרכבים לפניי חטפו אבנים. יותר מאוחר חזרתי הביתה, ושוב רכבים לפניי חטפו. הצבא פה מסורס".

צילום: ללא

תושב אחר שנסע עם חבריו לקריאת מגילה, תיאר כי ראו כ-50 ערבים מתגודדים במרכז חווארה ותוך רגעים החל מטר האבנים. "חטפנו מטר אבנים מצד ימין. המשכנו בנסיעה מהירה, ו50 מטר אחרי חטפנו עוד אבן מצד שמאל. בנס אנחנו לא נפגענו, רק השמשה והפח. בהמשך ראינו איך כל הכביש זרוע אבנים".

"יש פה מצב הזוי ובלתי נתפס"

בעקבות יידוי האבנים, עשרות מתושבי השומרון הסמוכים הגיעו למקום האירוע, וקיימו במקום הפגנת מחאה כנגד התנהלות מערכת הביטחון. "יש פה מצב הזוי ובלתי נתפס", אמר אחד התושבים שהפגינו.

עוד הוסיף ואמר כי "פיגוע רצחני מתרחש כאן בחווארה רק לפני שבוע והצבא לא חושב אפילו להפיק לקחים ולנקוט בצעדים קשים כנגד הכפר שמוביל את הטרור. מאז הפיגוע התרחשו בחווארה מעל עשרה פיגועי אבנים שלא זכו לתגובה מצד מערכת הביטחון שעסוקה בלרדוף אחרי תושבים שיוצאים לזעוק ולהגן על חייהם. הממשלה ומערכת הביטחון פשוט הפקירו אותנו".

ההפגנה בחווארה: