בשל התראות: נהגי השרים עברו קורס נהיגה מבצעית וקיבלו הוראה חדשה

איומים על שרי ממשלת ישראל הובילו את שירות הביטחון הכללי לקיים קורס נהיגה מבצעית והנהגים קיבלו הוראה לשאת נשק אישי. בנוסף, בשב"כ שוקלים להחזיר את נוהל מאבטח צמוד לכל שר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 09:13 ט באדר התשפג

בשל התראות: נהגי השרים עברו קורס נהיגה מבצעית וקיבלו הוראה חדשה
ארכיון | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש וחצי תוגברה האבטחה סביב שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תוגברה בעקבות בהנחיית השב"כ. בימים האחרונים, בעקבות בקשת שירות הביטחון הכללי, תוגברה האבטחה סביב כלל שרי הממשלה.

על פי הדיווח בגל"צ הבוקר (ה'), בשל איומים נקראו נהגי השרים לקורס נהיגה מבצעית נרחב של השב"כ. בעבר היו קורסים שניתנו על ידי גופי הביטחון לנהגי השרים, אולם כאן מדובר בעניין רציני יותר. בנוסף, בשב"כ הורו לנהגים לשאת נשק אישי והם קיבלו הוראות אבטחה. באותו קורס נאמר להם שישנן התראות לפגיעה בשרים. על פי הדיווח, בשב"כ שוקלים להחזיר את נוהל מאבטח צמוד לכל שר, נוהל שבוטל לפני כעשור. בשב"כ לא הגיבו באופן רשמי לדברים. 

חבלן ומכונית ממוגנת ירי: האבטחה סביב בן גביר תוגברה בעקבות איומים על חייו

ב"ישראל היום" פורסם לפני מספר חודשים שהאבטחה סביב השר איתמר בן גביר תתוגבר וכי יתווספו מרכיבי ביטחון נוספים על אלה שכבר קיימים. בין השאר הוחלט כי בן גביר ינוע במכונית ממוגנת ירי בכל חלקי ישראל, ולא רק ביהודה ושומרון. על זקיף שהוצב בביתו אשר בקרית ארבע והמצלמות שמפקחות על כל האזור יתווסף חבלן שיסרוק סביב הבית כמה פעמים ביום, יחד עם כלבי גישוש.