סמל אמ"ן חדש לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים: כך הוא נראה

סמל אמ"ן הייעודי עוצב לציון יובל למלחמת יום הכיפורים ויעשה בו שימוש לאורך כל השנה | ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה: "חובתנו ללמוד את העבר, להתבונן על עשייתנו בהווה ולעשות הכול על מנת שכישלון מסוג זה לא יחזור בעתיד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/02/23 13:53 כח בשבט התשפג

סמל אמ"ן חדש לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים: כך הוא נראה
גבעת תל סאקי, רמת הגולן | , צילום: Moshe Shai/FLASH90

במסגרת ציון שנת היובל למלחמת יום הכיפורים, ייצר אגף המודיעין סמל ייעודי אשר ישמש אותו לאורך כל השנה. "השנה הקרובה, במהלכה נציין 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, מהווה הזדמנות עבור משרתי אגף המודיעין לעיון מחודש בפרק משמעותי בתולדות אגף המודיעין", אמר ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, "חובתנו ללמוד את העבר, להתבונן על עשייתנו בהווה ולעשות הכול על מנת שכישלון מסוג זה לא יחזור בעתיד".

הסמל שילווה את שנת היובל למלחמת יום הכיפורים |

הסמל שילווה את שנת היובל למלחמת יום הכיפורים | צילום: דובר צה"ל

יוצרי הסמל באגף המודיעין מסבירים כי לסמל המיוחד נראות 'שבורה' שמסמלת את השבר שנגרם באגף המודיעין, בצה"ל ובמדינת ישראל בעקבות המלחמה. הכישלון במתן ההתרעה והחשיבות בהבעת העמדה האחרת מלווים את פעילות האגף עד היום.

בצד הסמל מופיע אות מלחמת יום הכיפורים אשר כולל במרכז פס אדום רחב - זכר לחללי המלחמה, ומשני צדדיו פסים בצבעי תכלת ולבן המזכירים את פסי הטלית, המרמזת ליום הכיפורים בו פרצה המלחמה.

צבעי האגף הם ירוק ולבן, וצורת הופעתם כחבצלת בסמל ממחישה את ההיגד "החבוי שבגלוי והגלוי שבנסתר", המגלם את הוויית עבודת המודיעין עד היום.

כידוע, פתיחת מלחמת מלחמת יום הכיפורים על ידי מדינות ערב הפתיעה את המודיעין של צה"ל, שלאחר הניצחון הגדול במלחמת ששת הימים ב-1967, פיתח את "הקונספציה", ולא צפה את מועד פתיחתה, לא את עוצמת המתקפה, ולא את מהלכי הפתיחה ומאפייני הלוחמה של צבאות ערב. עד סוף המלחמה הצליח צה"ל להפוך את הגלגל ולהביא לניצחון במלחמה.