הרצי הלוי נכנס לתפקידו באופן רשמי: הרמטכ"ל ה-23

הרצי הלוי קיבל היום דרגות רב אלוף מבנימין נתניהו ויואב גלנט והחל את תפקידו באופן רשמי | בשעות הבוקר ערכו שני הרמטכ"לים, היוצא והנכנס, ביקורים בהר הרצל, בכותל ובבית הנשיא. בשעה 14:45 נערך משמר הכבוד בקריה שבתל אביב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/01/23 14:45 כג בטבת התשפג

הרצי הלוי נכנס לתפקידו באופן רשמי: הרמטכ"ל ה-23
הרצי הלוי בכותל | , צילום: דובר צה"ל

היוצא והנכנס. האלוף הרצי הלוי נכנס היום (ב') באופן רשמי לתפקידו כראש המטה הכללי של צבא הגנה לישראל, ומחליף את רב אלוף אביב כוכבי שמסיים יותר מ-40 שנות שירות צבאי. בשעה 10:05 החל טקס קבלת מינוי, ודרגות רב-אלוף הוענקו לרמטכ"ל ה-23 על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, במשרד ראש הממשלה שבירושלים.

משמר הכבוד המסורתי להחלפת הרמטכ"לים נערך בשעה 14:45 ברחבת הקריה שבתל אביב, ובסיומו נכנס הלוי רשמית לתפקידו בלשכה בקריה. בטרם הגיעו לת אביב, הלוי וכוכבי זכו לקבלת פנים בבית הנשיא, ביקרו בכותל המערבי שם פגשו את הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים. קודם לכן ביקרו בהיכל הזיכרון הממלכתי שבהר הרצל.

משמר הכבוד בקריה |

משמר הכבוד בקריה | צילום: דובר צה"ל

בכותל המערבי עם הרב הראשי הצבאי |

בכותל המערבי עם הרב הראשי הצבאי | צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בבית הנשיא

בבית הנשיא | צילום: דובר צה"ל

נתניהו: "משטר זה מאיים זה מאיים להשמיד אותנו"

נתניהו אמר בין היתר כי "ממשלת ישראל מזהה את הסכנה ומנחה את צה"ל לגבש תכנית פעולה מעשית להדוף את האיום לקיומנו. איראן אחראית ל-90% מהבעיות של המזרח התיכון. התוקפנות של המשטר הקנאי בטהראן מערערת את היציבות, משטר זה מאיים זה מאיים להשמיד אותנו ולפגוע במדינות נוספות. לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו, צה"ל יחד עם המוסד והשב"כ יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה לצוררינו". 

בין היושבים בטקס החילופים, ישב גם שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ'. גלנט אמר בדבריו: "בין סמכות לאחריות במערכת הצבאית עובר מושג יסוד אחד: אחדות הפיקוד. לכל חייל וקצין - מפקד אחד, ומעל כולם הרמטכ''ל, הדרג הפיקודי העליון בצבא, הכפוף לשר הביטחון ונתון למרות הממשלה. מתוקף תפקידי וכמתחייב מן החוק, אפעל כדי שהרמטכ''ל, רב-אלוף הרצי הלוי, יוכל לממש את אחריותו. בתוך כך, אוודא כי לחצים חיצוניים - פוליטיים, משפטיים ואחרים - נעצרים אצלי ולא מגיעים לשערי צה''ל".

15:15 - הרמת כוסית ופרידה מהרמטכ"ל ה-22 בראשות שר הביטחון בחדר הדיונים הרמטכ"ל, מחנה רבין, ומשמר כבוד לרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי.

14:45 - משמר הכבוד לרמטכ"ל ה-23 ברחבת בניין מטכ"ל במחנה רבין.

12:45 - קבלת פנים בבית הנשיא.

12:10 - ביקור הרמטכ"ל ה-22 והרמטכ"ל ה-23 בכותל המערבי.

11:30 - ביקור הרמטכ"ל ה-22 והרמטכ"ל ה-23 בהיכל הזיכרון הממלכתי שבהר הרצל.

10:05 - החל טקס קבלת מינוי והענקת דרגת רב אלוף לרמטכ"ל ה-23.

9:24 - הרמטכ"ל הנכנס, אלוף הרצי הלוי, יצא מביתו לטקס קבלת המינוי והענקת דרגת רב-אלוף.

8:45 - הרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי, יצא מביתו לטקס קבלת המינוי והענקת הדרגה לרמטכ"ל הנכנס.