הנתון נחשף: פחות מ-5 מועמדות עמדו בקריטריונים לגיבוש ל-669

פחות מחמש נשים עמדו בקריטריונים שמאפשרים השתתפות בגיבוש ליחידת העילית. יו"ר שוברות שוויון, נעמה זרביב, תקפה את המהלך: "מתי יבינו בצה"ל כי המטרה העליונה היא להגן על אזרחי המדינה ולא על נשים עם אידיאולוגיה עקומה שמטרתה לפגוע בצבא?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/01/23 11:34 ח בטבת התשפג

הנתון נחשף: פחות מ-5 מועמדות עמדו בקריטריונים לגיבוש ל-669
669, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בעקבות עתירות לבג"צ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אימץ בחודש מאי האחרון את המלצת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669 וחיל האוויר החל לפתוח את שעריו בפני נשים למיון לתפקידי לוחמה ביחידה. 

אלא שלמרות שצה"ל מיין בשבועות האחרונים עשרות צעירות ליחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר, נכון לבוקר זה (א'), פחות מחמש נשים עמדו בקריטריונים של חיל הרפואה, אותם קריטריונים שמאפשרים השתתפות בגיבוש ליחידת העילית, כך פורסם ב"ישראל היום". בשל המספרים, בצה"ל שוקלים את להנמיך את הקריטריונים אולם טרם התקבלה החלטה סופית.

"לעצור את השערורייה הזו"

יו"ר שוברות שיוויון, נעמה זרביב, תקפה את המהלך: "קודם טוענים כי שוויון הוא המטרה, עכשיו כשרואים ומבינים כי ישנם פערים פיזיולוגיים בין גברים לנשים, פועלים הארגונים הרדיקליים להקלה בתנאי הקבלה ליחידות עילית. מתי יבינו בצה"ל כי המטרה העליונה היא להגן על אזרחי המדינה ולא על נשים עם אידיאולוגיה עקומה שכל מטרתה היא לפגוע בצבא, ולפגוע בבריאות הנשים, והכל בשם הפמיניזם".

זרביב המגדירה את עצמה "כאישה החרדה לשמירה על כבודן של הנשים וכאזרחית החוששת מהיחלשות הצבא" המשיכה ואמרה: "אני קוראת לרמטכ"ל היוצא והחדש, לעצור את השערורייה הזו ולחזור לימים של פעם, לתת לצבא לנצח את האויב ולא להתעסק באידיאולוגיה רדיקלית שעלולה להביא להפסדים".

נציין, כי על פי הדרישות המבצעיות הקיימות כיום, שנקבעו בהתאם להוראות קצין הרפואה הראשי, קצין החי"ר והצנחנים הראשי והגדרות כנף כוחות אוויר מיוחדים - כלל המתמיינים יידרשו לעמוד בתנאים המבצעיים, במיון ובהכשרה, על מנת לוודא שהיחידה ממשיכה לעמוד במשימותיה המבצעיות ובאיכות הנדרשת.