מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות למחבל שהרג שוטרת מג"ב

בהתאם להכרעת דינו של בית המשפט הצבאי, המחבל לא היה זירת הפיגוע כדי שיוכל, כך לדבריו, "להישאר בחיים ולהרוג יהודים" | שותפיו הגיעו לשער שכם שבירושלים ושם ירו למוות בלוחמת הדר כהן ז"ל ופצעו לוחמת מג"ב נוספת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/12/22 16:56 כד בכסלו התשפג

מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות למחבל שהרג שוטרת מג"ב
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט הצבאי שומרון גזר היום (א') את דינו של הנאשם בלאל אבו זיד, אשר הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לרצח באוגדת יהודה ושומרון), בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות. זאת בגין חלקו ברציחתה של רב שוטרת הדר כהן ז"ל, ביום 3 בפברואר 2016 בפיגוע בשער שכם בירושלים ופציעתה של לוחמת מג"ב נוספת באותו פיגוע. על הנאשם נגזר הוטל עונש של מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות.

הדר כהן ז"ל

הדר כהן ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

נציין כי בהתאם להכרעת דינו של בית המשפט הצבאי, המחבל לא היה זירת הפיגוע כדי שיוכל, כך לדבריו, "להישאר בחיים ולהרוג יהודים". שותפיו הגיעו לשער שכם שבירושלים ושם ירו למוות בלוחמת הדר כהן ז"ל ופצעו לוחמת מג"ב נוספת. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל ברצח, לאחר שהוכח שהיה שותף לתכנון הפיגוע, סיפק לשותפיו נשק וביום הפיגוע סייע להם להגיע לגבולות ישראל.

על הנאשם הוטל עונש מאסר עולם בגין גרימת מותה בכוונה של הדר ז"ל, 25 שנות מאסר בגין ניסיון גרימת מותה של הלוחמת הנוספת ועוד שבע שנות מאסר בגין העבירות הנוספות בהן הורשע. נקבע כי עונשי המאסר יצטברו זה לזה. לצד זאת נפסק פיצוי בסך מיליון וחצי שקלים לטובת משפחתה של הדר כהן ז"ל, ורבע מיליון שקלים לטובת הלוחמת הנוספת שנפצעה בפיגוע.